Muzeum (9. třídy)
V listopadu navštívily 9. třídy Severočeské muzeum a zúčastnily se výukových programů s názvem Jak se žilo v Liberci v době baroka a v době gotiky.
Žáci se na jednu hodinu ocitli v gotickém a barokním Liberci, dozvěděli se o tehdejší módě a zvycích i o liberecké architektuře.
Do pracovních listů plnili pod vedením paní lektorky úkoly společně i samostatně a aktivně se zapojili do hledání dobových předmětů vystavených ve vitrínách.
Hluboko ve své paměti museli „lovit“ potřebné vědomosti k daným slohům a českým a světovým událostem doby baroka a doby gotiky.
Obě třídy byly pochváleny za skvělou spolupráci, aktivitu a vzorné chování.
Mgr. Radka Mrázková
Jsem laskavec – sbírka pro centrum pro zvířata v nouzi při ZOO Liberec
Dne 13.11. v rámci projektu „Jsem laskavec“ jsme ve spolupráci s žákovským parlamentem uspořádali dobročinnou sbírku pro centrum pro zvířata v nouzi.
Dárců bylo opravdu mnoho. Moc děkujeme všem, co se podíleli na sbírce a přispěli k radosti opuštěných zvířat.
Po ukončení sbírky jsme šli předat vybrané krmivo a vyvenčit psy. Po venčení následovala prohlídka útulku.
Akce se nám moc líbila a v budoucnu budeme pokračovat v obdobných dobročinných akcích.
KAPŘÍK METLÍK
Naše škola připravuje dětem pozitivní prostředí pro rozvoj čtenářství a kladný vztah ke knihám samotným. Je pro nás velmi důležité ukázat dětem přednosti čtenářství a budovat v nich touhu po čtení a poznání. Jedním z přístupů k naplňování našich cílů je i „beseda se spisovatelem“.
V letošním roce do našich tříd zavítal pan spisovatel Jan Opatřil se svými knihami KAPŘÍK METLÍK.
Tento spisovatel, ilustrátor, a zároveň sportovní rybář dokázal svým povídáním i předčítáním děti velmi zaujmout. Mnozí z nich pak touží po knihách a dalších příbězích s kapříkem Metlíkem.
Možná snad - Ježíšek – by nějaké knihy mohl přinést!
Zdravá pětka (2.C)
I v letošním roce měli žáci naší školy možnost dozvědět se více o zásadách zdravého životního stylu a ochutnat dobroty, které si sami vytvořili z čerstvého ovoce a zeleniny.
Tentokrát paní lektorka představila vliv jednotlivých potravin na lidský organismus.
ZÁLOŽKA DO KNIHY SPOJUJE ŠKOLY
V letošním roce proběhl další ročník česko-slovenského projektu, který má podpořit činnost školních knihoven a zároveň má podpořit čtenářství. Tentokrát s tématem „Tajemný svět knižních příběhů“.
Cílem projektu je navázání kontaktu mezi českou a slovenskou školou právě prostřednictvím výměny záložek. Naší škole byla jako partner vybrána Základní škola J. A. Komenského z Komárna.
Žáci z celého 1. stupně a žáci 6. tříd vyrobili 310 záložek. Kromě toho vytvořili informační plakáty o našem městě a jeho okolí. Někteří napsali i dopis. Odměnou jim jsou záložky od slovenských dětí. Ty tentokrát napsaly i svá jména, poslaly spoustu dopisů a ukázky svých prací. Doufejme, že ani naše, ani slovenské dopisy nezůstanou bez odpovědí.
Tento projekt by měl sloužit k navázání spolupráce mezi školami. Držme si palce, aby se zadařilo.
PaedDr. Olga Blažková
Medová snídaně (1. stupeň)
8. a 9. 11. se na naší škole uskutečnily medové snídaně.
Žáci 1. stupně dostali v rámci projektu k snídani chléb s máslem a medem, jablko a malý dárek.
Cílem projektu byla propagace kvalitních potravin, především medu, jako potraviny přírodního charakteru. Během přednášky se děti dozvěděly spoustu zajímavých informací o životě včel.
Projekt probíhal ve spolupráci s Českým svazem včelařů.
Hlavní budova:
Zatímco včelky už skromně sedí v úlech a zahřívají jedna druhou, za dětmi do školy přijela „medová snídaně“. Díky projektu jsme se setkali s paní včelařkou a regionální prodejci poslali své produkty – med, chléb, jablíčka a máslo.
V úvodní části jsme si zopakovali, co vše už známe o životě včel, a poté následovala ochutnávka chlebu s medem.
A protože si ji děti musely samy namazat, o to více jim chutnala!
Nová budova:
Čtvrtek 9. listopadu měl sladký začátek. Do školy přišla paní včelařka a vyprávěla nám spoustu zajímavého ze života včel.
Povídání doprovázely i ukázky částí úlu nebo včelařské výbavy. Také trpělivě zodpověděla všechny naše všetečné dotazy.
Na závěr jsme spojili teorii s praxí a pochutnali si na krajíci chleba s máslem a medem.