Zdravá pětka (2.C)
I v letošním roce měli žáci naší školy možnost dozvědět se více o zásadách zdravého životního stylu a ochutnat dobroty, které si sami vytvořili z čerstvého ovoce a zeleniny.
Tentokrát paní lektorka představila vliv jednotlivých potravin na lidský organismus.
ZÁLOŽKA DO KNIHY SPOJUJE ŠKOLY
V letošním roce proběhl další ročník česko-slovenského projektu, který má podpořit činnost školních knihoven a zároveň má podpořit čtenářství. Tentokrát s tématem „Tajemný svět knižních příběhů“.
Cílem projektu je navázání kontaktu mezi českou a slovenskou školou právě prostřednictvím výměny záložek. Naší škole byla jako partner vybrána Základní škola J. A. Komenského z Komárna.
Žáci z celého 1. stupně a žáci 6. tříd vyrobili 310 záložek. Kromě toho vytvořili informační plakáty o našem městě a jeho okolí. Někteří napsali i dopis. Odměnou jim jsou záložky od slovenských dětí. Ty tentokrát napsaly i svá jména, poslaly spoustu dopisů a ukázky svých prací. Doufejme, že ani naše, ani slovenské dopisy nezůstanou bez odpovědí.
Tento projekt by měl sloužit k navázání spolupráce mezi školami. Držme si palce, aby se zadařilo.
PaedDr. Olga Blažková
Medová snídaně (1. stupeň)
8. a 9. 11. se na naší škole uskutečnily medové snídaně.
Žáci 1. stupně dostali v rámci projektu k snídani chléb s máslem a medem, jablko a malý dárek.
Cílem projektu byla propagace kvalitních potravin, především medu, jako potraviny přírodního charakteru. Během přednášky se děti dozvěděly spoustu zajímavých informací o životě včel.
Projekt probíhal ve spolupráci s Českým svazem včelařů.
Hlavní budova:
Zatímco včelky už skromně sedí v úlech a zahřívají jedna druhou, za dětmi do školy přijela „medová snídaně“. Díky projektu jsme se setkali s paní včelařkou a regionální prodejci poslali své produkty – med, chléb, jablíčka a máslo.
V úvodní části jsme si zopakovali, co vše už známe o životě včel, a poté následovala ochutnávka chlebu s medem.
A protože si ji děti musely samy namazat, o to více jim chutnala!
Nová budova:
Čtvrtek 9. listopadu měl sladký začátek. Do školy přišla paní včelařka a vyprávěla nám spoustu zajímavého ze života včel.
Povídání doprovázely i ukázky částí úlu nebo včelařské výbavy. Také trpělivě zodpověděla všechny naše všetečné dotazy.
Na závěr jsme spojili teorii s praxí a pochutnali si na krajíci chleba s máslem a medem.
Klíčování (2.C)
Letos podruhé zavítala naše třída 2.C do Krajské vědecké knihovny. Vždyť mezi knížkami je vždycky co objevovat!
Náš příchod už netrpělivě očekávala popletená teta Běta. Ta si totiž, ke svému svetru, pletla úplně všechno. Naštěstí přišla kamarádka Katka, která nás provedla všemi úkoly tety Severýny ze Severního pólu. Poznávali jsme abecedu, skládali jsme písmena z vlastního těla, hledali jsme stopy sněžného muže a vyráběli jsme si vlastní knihu.
Odměnou za naše snažení byl pomyslný KLÍČ do světa knížek a pohádek a hlavně – krásný zážitek!
Zasedání žákovských parlamentů - 1. 11. 2017
Ve středu 1. 11. se konalo zasedání žákovských parlamentů Libereckého kraje.
Z našeho žákovského parlamentu se vydaly tři zástupkyně v doprovodu pana ředitele na libereckou radnici.
Naše parlamenťačky zde prezentovaly předem zvolené téma „Žák a učitel – jak zlepšit vzájemnou komunikaci“. Nápady do prezentace nasbíraly prostřednictvím žákovského parlamentu ze všech tříd. Účast byla velmi hojná. Zúčastnilo se třináct žákovských parlamentů.
Setkání bylo velmi přínosné. Naše parlamenťačky si odnesly velké množství dalších nápadů a námětů vhodných do třídnických hodin i pro fungování žákovského parlamentu.
Dáma nebo pán aneb 9.A na přednášce o etiketě stolování
Ve čtvrtek 2. listopadu vyrazili deváťáci na Střední školu gastronomie a služeb v Liberci na Králově Háji, aby se dozvěděli něco o nástrahách stolování i jak zapůsobit na schůzce v restauraci.
V teoretické části poslouchali, kdo koho zdraví první, kdo komu první podá ruku či kdo se první představí, jak se chovat při společenském stolování i jaké jsou zákonitosti v používání nádobí, příborů či ubrousků.
V závěru přednášky si žáci vyzkoušeli několik způsobů skládání ubrousků a vyplnili jednoduchý test ověřující jejich pozornost.