Kategorie: O škole
Zveřejněno: čtvrtek 21. prosinec 2017 9:38
Napsal Zuzana Benešová
Fakultní škola TUL Liberec.
Školní vzdělávací program: „Škola bez rozdílů“ (podporuje vzdělávání žáků běžných tříd a zároveň žáků
se specifickými poruchami učení – SPU- dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, dyspraxie nebo jejich kombinace)
Ve školní praxi využíváme nejen pro nápravu SPU podpůrnou metodu ILF NEUROFEEDBACK - metoda Othmerových - revolučním přístrojem Neuroamp se softwarem Cygnet.
Kapacita počtu žáků: 400
Pedagogický sbor: 32 pedagogů, 5 vychovatelek, 12 asistentek pedagoga, školního speciálního pedagoga. Třídní učitelé ve speciálních třídách jsou zároveň kvalifikovanými speciálními pedagogy (vysokoškolské studium speciální pedagogiky)
Školní poradenské pracoviště: školní speciální pedagog, výchovný poradce pro oblast výchovy, výchovný poradce pro volbu povolání-kariérový poradce, koordinátor inkluze, 2 metodikové prevence
Na škole působí školní parlament.
Hlavním zaměřením školy je poskytování kvalitního základního vzdělávání vhodnými aktivizačními metodami výuky, kladení důrazu na spolupráci rodiny a školy, na zájmovou činnost a využívání rodinné atmosféry, kterou se škola snaží žákům i rodičům poskytovat.
Nabídkou zajímavých volitelných předmětů a mimoškolních aktivit se snažíme reagovat na podněty žáků i rodičů, zapojením v projektech zejména z oblasti rozvoje čtenářské, matematické, technické, jazykové, environmentální, finanční gramotnosti a směřováním k adekvátní volbě povolání reagujeme na požadavky moderní společnosti.
Usilujeme o osobnostní rozvoj každého žáka.
Snažíme se připravit žáky na budoucí život - v oblasti sociální, vztahové i profesní.
Škola získala certifikaci značky"Rodiče vítáni" (rodicevitani.cz.) a zároveň je zapojena v síti škol "Škola pro demokracii", působí jako centrum podpory pedagogů Libereckého kraje v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti - v souladu s kritérii těchto vzdělávacích systémů se snažíme o naplňování vzdělávacího a výchovného obsahu tak, abychom zároveň žákům umožnili:
-
kvalitní vzdělání na základě rovnováhy emocionální, rozumové i vztahové
-
rozvíjení všestranných dovedností žáků nabídkou volitelných předmětů a zájmových činností
-
hledání nových způsobů komunikace s rodiči za účelem sladění výchovného působení rodiny a školy
-
poskytování vhodného učebního stylu a adekvátních výukových metod žákům s SPU
-
prolínání života školy s životem mimo školu
Nabízíme:
-
Moderně koncipovanou výuku s důrazem na rozvoj rozumové, emocionální i osobnostní stránky žáků. Množství zájmových aktivit reagující na poptávku dětí i rodičů.
-
Realizaci preventivních programů zaměřených na minimalizaci šikany, problematiku užívání návykových látek a dalších negativních společenských jevů ve spolupráci s veřejnými organizacemi a s Policií ČR. Propracovaný systém třídnických hodin a preventivních aktivit s pozitivním vlivem na klima tříd.
-
Školní i mimoškolní aktivity v rámci sezónních projektových dnů i dlouhodobých projektů.
-
Participaci žákovského parlamentu na plánování doplňkových školních aktivit.
-
Aktivní školní družinu s nabídkou vlastních neformálních činností.
-
Výcvikové sportovní kurzy (plavecký, lyžařský, turisticko-branný, vodácký, cyklistický).
-
Rozšíření výuky o spolupráci s dalšími kulturními, společenskými, sportovními a vzdělávacími organizacemi, spolupráci s TUL v rámci společných projektů (status fakultní školy).
-
Letní i zimní školy v přírodě a prázdninový týden pro žáky 1. stupně.
-
Harmonizační dny pro žáky prvního stupně speciálních tříd a žáky šestých ročníků, pravidelné vícedenní pobyty s turisticko - ekologickým zaměřením (chata Hubertka v Jizerských horách, areál Pecka).
-
Systematickou logopedickou péči pod vedením odborně proškolených pracovnic.
-
Odborně a osobnostně vzdělaný pedagogický sbor.
-
Kvalitní a zdravě koncipované školní stravování s certifikací "Zdravá školní jídelna".