5.C - Mgr. Radka Papasová (PP) (2020)
Seznam článků
Úkoly od 11. - 15. 1.
Projekt - Týden se sněhem.
Od pondělí do pátku si běž každý den užívat sněhu. Nevíme jak dlouho nám vydrží. A pak vypracuj krátký projekt.
Napiš, co všechno jsi dělal/a, jak a kde sis sněhu užíval/a, kolik času jsi každý den/za týden na sněhu strávil/a, kolik si km jsi ve sněhu našlapal/a, najel/a na lyžích, saních, bobech apod. Napiš, co tě v přírodě překvapilo, zaujalo, okouzlilo apod.
Nezapomeň přiložit fotodokumentaci nebo namalovaný obrázek ze svých zimních radovánek.
Český jazyk - Shoda podmětu s přísudkem
- opakování
- Pracovní sešit s. 75 cv. 11 - označ si slova a pak je spoj do logických dvojic (podmět a přísudek
- PS s. 75 cv. 12 - koncovka v příčestí minulém se řídí podmětem i tehdy, není-li podmět vyjádřen. Podmět si můžeme domyslet z předcházejících vět či ze situace
- PS s. 75 cv. 13
- PS s. 76 - doplnit modrý rámeček (může pomoci učebnice s. 21 cv. 3 nebo s 23 cv. 15 a nebo přiložená tabulka)
- PS s. 76 cv. 14 a 15
- červená učebnice s. 25 cv. 2 - od každého slovního základu (černé rámečky) vytvoř a napiš alespoň 5 slov příbuzných
- s. 25 cv. 3 - Ne všechny věty ve 2 sloupci musí vyjadřovat přísloví z 1. sloupce., 3a - pád napiš nad příslušný tvar slova práce, 3b) napiš alespoň 3 slova podobného významu
Matematika - obsahy
- opakování
- Pracovní sešit s. 43 cv. 1, 2, 3, 7 (pomůže zelená učebnice matematiky s. 13)
- PS s. 41 cv. 7
- Zelená učebnice s. 19 cv. 5 - písemně
- Učebnice s. 19 cv. 4, 6 a vybrat si ze cvičení 1, 2 nebo 3 - vypracovat
U cv. 1, 3 je potřeba nejdříve vypočítat obsah a pak pokračovat dále. U cv. 2 se nejdříve vypočítá délka strany sadu.
Přírodověda - Pouště a polopouště, polární pustiny
- opakování
* Učebnice s. 20 cv. 1 - přečíst.
- s. 20 cv. 3 - vyřeš; POZOR - u některých bodů mohou být správně i dvě odpovědi. Písmena u správných odpovědí přepisuj do řešení.
- s. 21 cv. 4 - vybarvi pokud možno podle skutečnosti a každého živočicha roztřiď do živočišných skupin. (S - savci, Pt - ptáci, Pl - plazi, O - obojživelníci, R - ryby, B - bezobratlí)
- s. 21 cv. 6 - vyzkoušej si pod dohledem rodičů a ke cvičení napiš, zda se ti pokus podařil (Stačí napsat ANO nebo NE)
- s. 22 cv. 2 a s. 23 cv. 3 - vybarvi pokud možno podle skutečnosti a každého živočicha roztřiď do živočišných skupin. (S - savci, Pt - ptáci, Pl - plazi, O - obojživelníci, R - ryby, B - bezobratlí)
Vlastivěda - Vodstvo Evropy
- opakování
- U s. 57 - 59 - přečíst
- V mapě Evropy si vyznač napsané oceány, moře, jezera a řeky. Pomůže ti v tom U s. 57. A zápis si vlep do sešitu školního.
AJ (11. 1. - 15. 1.)
Lekce 5 - Přítomný čas průběhový: krátké odpovědi - pracovní list v Google učebně
- učebnice str. 19 (společně během MEETu)
- procvičování slovní zásoby