2.A - Mgr. Hana Gdulová (GD) (2020)
Seznam článků
Vážení rodiče,
velmi děkuji spolupracujícím rodičům za pomoc, ochotu a vstřícný přístup ke vzdělávání svých dítek.
Posílám přehled a takový malý itinerář toho, co je potřeba, pokud by se to někomu hodilo.
Domácí úkoly – při každém zadání úkolu - úkol napsán na tabuli, vysvětleno ústně, ukázáno v sešitě, vyznačí v sešitě, zapíší do úkolníčku,
Nepřinese, nevypracuje - omluva - přinese hotové druhý den
Někdy možnost přípravy na diktát - dobrovolný domácí úkol
Nově zapisované zapomínání do ŽK – při zapisování do sešitu – bez efektu – ti kteří úkol nevypracovali, ho nepřinesli ani další dny, proto informování o zapomínání v ŽK
Pracovní návyky - příprava do školy
- zkontrolovat notýsek – vzkazy, domácí úkoly, žákovskou knížku
- napsat úkoly, přečíst v případě potřeby trénovat – viz předcházející zápisy na webových stránkách
- penál srovnaný, vybavený, doplněný, ořezané tužky a pastelky
- aktovka – srovnaná, uklizená
Bohužel některé děti mají v aktovce tolik věcí a takový nepořádek, že nemohou věci najít, mají ji tak nacpanou, že ji nemohou zapnout, či velmi těžkou.
Nemoc – úkoly webové stránky – v případě nutnosti dojít si do školy pro sešity či učebnice
Komunikace s rodiči – ŽK, notýsek, konzultační hodiny každé pondělí od 17.30 do 18.30 přes učebnu třídy 2. A, emailem, telefonicky, popř. osobní schůzka – v současné době ve výjimečných případech (prosím o dodržování hygienických pravidel – desinfekce, respirátor)
Přehled o práci ve škole - sešity mají každý den v aktovce všechny sešity, mimo těch, které ten den opravuji, v pátek mají všechny sešity, takže všichni rodiče mají každý den přehled o tom, co ve škole děláme, jak pracujeme, jak se dětem ve škole daří a i přehled o většině známek.
Dále týdenní souhrn na webových stránkách, v případě akutní situace informace přes email
Zápis známek – do ŽK souhrnně, najednou za více dní
Fotografie – Sněhuláci v Africe, Tulipány pro Amélii, Ledové obrazy, Projekt ptáci v nejbližší době budou umístěny na web třídy
Český jazyk –
Čtení – do pondělí vyplnit list – hřbety knih. (dostal v tomto týdnu každý) Napsat název knihy, kterou přečetli.
Do sešitu Kouzelné čtení přečtenou knihu napsat – Název, autor, nakreslit obrázek
Pravidelně každý den číst nahlas alespoň 10 minut – ptát se, co si přečetl, co se dělo např. vyhledej v textu jaký byl dům, co měla na sobě nějaká postava…
Psaní – opis, přepis, upevnění tvaru písmen – tahy – kartička v deskách pro školu i doma, věty – začátek a konec věty, vlastní jména
Písanka do str. 5
Mluvnice – tvrdé slabiky – básnička U str. 58, cv. 2, PS 2 díl do str. 4 cv. 1, 2, 3
měkké slabiky ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni, tam se píše měkké i
2 různé básničky pro rozlišení, využívají k rozvoji smyslového vnímání a uvědomění si - tvrdou kostku a molitanovou houbičku
Matematika – průběžné desetiminutovky, celnice, tabulka … počítání do 20 s přechodem přes desítku – bez pomůcek, prstů, osy tedy zpaměti a měli by počítat hbitě.
Zelený PS Ma – 5. díl do str. 16
Počítáme s Matýskem mPS (malý) od str. 4 do str. 10 bez geometrie a písemného + ,-
Rozklad a skládání čísel na desítky a jednotky, zápis čísel, porovnávání čísel, sčítání a odčítání desítek
Prvouka
Člověk – do str. 42 části těla, denní režim do str. 42