1.A - Mgr. Hana Gdulová (GD)
Seznam článků
Angllický jazyk 30.3.- 10.4.
-prac.sešit str.21 (nakresli a popiš své nejoblíbenější oblečení)
-prac.sešit str.55(vybarvi a vystříhni oblečení, pojmenuj co myška obléká, jakou to má barvu)
opakování slovíček oblečení
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_04/?cc=cz&selLanguage=cs
Nová lekce 5 – Happy birthday! (Šťastné narozeniny)
trénink výslovnosti pomocí obrázkového slovníku online
prac.sešit str.22 (dokresli obrázek a přiřaď), pojmenuj narozeninové obrázky
procvičování online – narozeniny
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_05/?cc=cz&selLanguage=cs
31. 3. 2020
Dobrý den milé děti, dnes mám pro Vás hádanku.
Kdopak z Vás ji sám vyluští?
šiška, koláč,opice, lev, auto
Už to víte? To je skvělá práce.
Zkuste požádat rodiče, zda by byli tak hodní a poslali mi řešení na email. A to do neděle do večera. V pondělí ráno na webových stránkách odtajním řešení. :-)
Pokud byste si dlouho nevěděly rady, nápověda: je to jedno slovo
Pomoc pro rodiče
Český jazyk – Nová škola Není zpracováno tak přehledně jako Matýskova matematika, ale i tak se domnívám, že najdete určitě ve videu pomoc.
Čteme a píšeme s Agátou písmeno Žž – začíná na 6.59 první stránky
Online výuka 1. ročníku 2020_03_26 Živě vysíláno 26. 3. 2020
https://www.youtube.com/watch?v=Gb2mpQr7Oso&t=408s
Pokračování ž Online výuka 1. ročníku 2020_03_28
https://www.youtube.com/watch?v=MZNVUWRuWp0
Vysílají každý den živě od 9.00 hodin, jestli by to třeba někomu pomohlo a nesleduje Učítelka.
Matematika pomoc k procvičování
Posílám odkaz na Matýskovu matematiku, kde jsou vysvětlená jednotlivá cvičení, co a jak mají počítat.
Pokud si nevíte rady s počítáním do 20 bez přechodu přes desítku a s počítáním uvedeným na webových stránkách, trénujte podle níže uvedeného plánu a až budou počítání zvládat vraťte se k pracovnímu sešitu a postupně počítejte v pracovním sešitě.
Doporučila bych:
jestli si děti nejsou jisté v počítání s níže uvedenými příklady, doporučila bych tento týden procvičovat sčítání
Vezmou si něčeho stejného 10, třeba 10 hnědých fazolí, a k tomu například bíle fazole nebo 10 modrých stejně velkých kostiček a 10 červených kostiček, nebo korálky nebo 2 druhy ořechů po deseti, knoflíky, co prostě vhodného doma najdete, když nemáte k dispozici počítadlo.
Připraví si 10 fazolí stejné barva a přidají 1 jinak barevnou fazoli to je 10 hnědých fazolí + 1 bílá fazole, to je dohromady 11 fazolí. Takhle pokračují až do 20. Vždycky 10 + 2,10 +3, 10 +4, 10+5... A říkají příklady 10+ 1 = 11 (deset plus jedna rovná se jedenáct)
Toto je potřeba nejdříve natrénovat a zafixovat, ať to vidí, a manipulují.
Takže, když budou mít tohle zafixované mohou odčítat. A zase tomu klidně dejte týden, stále procvičujte trénujte. Dokud si to nezafixují nepůjdou jim další typy příkladů.
10 hnědých fazolí a 10 bílých fazolí, to je dohromady dvacet.
10 hnědých fazolí, 10 bílých fazolí - odeberou 1 bílou fazoli, kolik zůstalo fazolí a řeknou příklad 20 - 1 = 19 (dvacet mínus jedna rovná se devatenáct)
další stejným způsobem 20 - 2, 20- 3…
A teď teprve můžeme přistoupit k příkladům 12 + 1, 14 + 4 ….
10 hnědých fazolí 2 bílé fazole, přidáme jednu bílou fazoli, kolik jich máme. A zase příklady říkají nahlas.
Těch 10 fazolí (v tomto případě hnědých) je potřeba pro vnímání, že v tuto chvíli se ty počty nemění, že zůstává stále 10 stabilních a mění se ty bílé fazole a ideální je, aby děti samy vyvodily, že to je stejné jako při počítání do 10 jenom k tomu přidají tu desítku.
A pak bude následovat odčítání tzn. 15 – 3
takže 10 hnědých fazolí, 5 bílých fazolí – to je patnáct, odeberou 3 bílé fazole, kolik zůstalo fazolí? A řeknou příklad nahlas 15 – 3 = 12