3.A - Mgr. Romana Libichová (LI)
Třída 3. A
Informace ze třídy
Učivo ke dnům nuceného volna
Chtěla bych touto cestou poděkovat všem rodičům za vzornou spolupráci. Ani jsme se nenadáli a 3 roky nám utekly jako voda. Děti se mnohému naučily, ne vždy to pro ně bylo jednoduché, ale zvládly to. Jsem moc ráda, že jsem měla tu čest s nimi pracovat a zároveň si velmi cením Vaší skvělé spolupráce a vzorného přístupu nejen ke svým dětem, ale i k nám pedagogům.
Do dalších let přeji mnoho úspěchů nejen ve škole, ale i v osobním životě. Přeji mnoho zdraví, štěstí a plnou náruč úsměvů na tvářích Vašich dětí.
Dětem děkuji za krásné 3 roky.
Romana Libichová
Kdo ještě neodevzdal klíčky od šatny, zítra nezapomenout.
Poprosila bych, kdo má dodělanou žirafu, moc bych potřebovala aspoň 2 vydařené na výzdobu chodby. Děkuji
Přinést peníze na foto.
Kdo nebyl s námi v ZOO, musím přinést v pátek, kdy si půjde pro vysvědčení, potvrzení o bezinfekčnosti. Děti dostaly při focení.
Učivo 15. 6. - 19. 6.
Probírané učivo - ČJ - procvičování vyjmenovaných slov
M - dělení se zbytkem ( dělení čísly 4, 5, 6)
PR - stavba těla
INFO - 22. 6. - Fotografie třídy mám u sebe, emailem pošlu částku
23. 6. - ZOO - nezapomeňte bezinfekčnost a souhlas rodičů, kdo půjde po skončení akce sám domů, prosím raději papírek se souhlasem rodičů (týká
se dětí, které nechodí do školy), máme nějaké permanentky pro volný vstup, tak dejte dětem drobné na útratu, velké poděkování patří
paní Svobodové a paní Kitzbergerové
25. 6. - děti, které jsou ve škole si vezmou do školy tašky na výkresy apod., mohou si vzít i nějaké hry
Tento týden pošlu také informace týkající se pomůcek do 4. třídy.
V září budeme vybírat doplatek na ,,Školu v přírodě", to je 1 200 Kč. Termín je : 21. 9. - 25. 9. 2020
22. 6. - poslední společný meet od 18:00, pro zájemce
V pondělí 22. 6. by snad měly přijít fotky, zkusím spočítat a napíši přesnou částku. Prosím, noste přesně. Děti, které chodí do školy, mohou přinést ve středu. Ostatní v pátek před vyučováním.
Končí nám výuka na dálku. Moc vás všechny chválím, zvládli jste to výborně.
Ve 3. třídě jsme skončili s učivem na těchto stránkách. Jestliže vám něco chybí, doplňte si přes prázdniny.
ČJ - učebnice str. 96 včetně, PS str. 31 včetně (děti, které jsou ve škole, budou dělat v pondělí)
M - PS str. 33 vše
PR - str. 67
26. 6. - vysvědčení se rozdává od 8:00, konec výuky 8:45, desky na vysvědčení s sebou
23. 6. - ZOO - případě příznivého počasí, 7:50 - 11:30 až 11:45, návrat ke škole
- informace poslány rodičům emailem, zítra při focení dostanou děti podrobnější info + někteří čestné prohlášení o bezinfekčnosti
PŘIPOMÍNÁM FOCENÍ TŘÍDY DNE 18. 6. V 10:30, cena fotek - velká 35 ,- a malá 15,-
INF - 17.6. - Na závěr školního roku jsem vám poslala dopis. Najdete ho buď ve svém e-mailu nebo v učebně informatiky. Budu ráda, když si najdete čas a odpovíte mi.
Děkuji všem dětem i rodičům za krásný školní rok s informatikou a přeji krásné prázdniny! (M.Ber.)
M - 19. 6. - PS str. 33/5 - 8
M - 18. 6. - PS str. 33/1 - 4
PR - 17. 6. - učeb. str. 66 - 67 - přečíst + zápis
STAVBA TĚLA - ČÁSTI TĚLA zápis
Naše tělo se skládá z hlavy, krku, trupu, horních a dolních končetin.
Hlavu tvoří: čelo, oči, nos, uši, brada, ústa.
Trup tvoří: prsa, břicho, záda.
Horní končetinu tvoří: rameno, paže, loket, předloktí, zápěstí, dlaň, prsty.
Dolní končetinu tvoří: stehno, koleno, lýtko, kotník, pata, nárt, prsty, chodidlo.
Pohyb těla umožňuje kostra a svaly. Kostra je složena z jednotlivých kostí, je oporou lidského těla, chrání vnitřní orgány.
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ ČLOVĚKA = VNITŘNÍ ORGÁNY
Mozek - řídí činnost celého těla
Srdce a cévy - zajišťují oběh krve
Plíce - umožňují dýchání a odcházejí z těla ven
Ledviny - odstraňují škodlivé látky a tekutiny z krve
Žaludek - zpracovává potravu
Střeva - v tenkém probíhá další zpracování potravy, v tlustém se nestrávené zbytky zahušťují a odcházejí konečníkem ven
SMYSLY
Své okolí vnímáme a ppoznáváme smysly. Máme 5 smyslů: zrak, čich, chuť, hmat, sluch.
ČJ - 16. 6. - meet - učeb. str. 96/1 a) - ústně
- pravopisné pětiminutovky - str. 36/sl. 3, str. 39/sl. 2, 3
M - 16. 6. - meet - PS str. 32
Prosím rodiče, kteří mi ještě nepotvrdili zájem o Swallow (angličtina s rodilým mluvčím) a o družinu, aby tak co nejdříve učinili. Děkuji moc.
Stále mi ještě chybí od některých vyplněný dotazník týkající se vzdělávání na dálku - sebereflexe. Děkuji.
ČJ - 15. 6. - PS str. 30/1 - 3
Pravopisné pětiminutovky - str. 36/sl. 1, 2, str. 39/sl. 1
M - 15. 6. - PS str. 32/1 - 4
_______________________________________________________________________________________________________________________________
Učivo 8. 6. - 12. 6.
Probírané učivo - ČJ - vyjmenovaná slova po ,,Z"
M - zaokrouhlování na desítky a stovky, dělení se zbytkem (dělení čísly 2, 3, 4)
PR - růst a vývoj, muž a žena
ĆT - čtení oblíbené knihy
Chválím všechny děti, které pracují přes PC a jsou s námi na meetu, jde vám to krásně.
Chci pochválit i děti ve škole, byla jsem se na ně podívat a všechny pracují vzorně.
Mám radost.
Neděle 14. 6. od 18 hod. - meet - pro zájemce
ČJ - 12. 6. - pravopisné pětiminutovky str. 35 vše, str. 38/sloupec 3
PR - 12. 6. - str.. 66 - přečíst www.rysava.websnadno.cz prvouka 3. třída 2. pololetí
ČJ - 11. 6. - meet - učeb. str. 95/3, 4 - ústně, PS str.29/4
M - 11. 6. - meet - PS str. 31/3, 5, 6, 7 a str. 32/2
INF - 10. 6. - práce s obrázkem - v učebně
ČJ - 10. 6. - učeb. str. 95/1 - ústně, cv. 2 - písemně do sešitů
PR - 10. 6. - učeb.64 - zápis, str. 65 - přečíst + zápis
RŮST A VÝVOJ nadpis
Během růstu a vývoje pozorujeme u člověka mnoho změn. Období, kterými v životě procházíme od narození, nazýváme dětství, dospívání,
dospělost a stáří.
Jak rosteme a vyvíjíme se ?
novorozenec - kojenec - batole - předškolák - školák - dospívající - dospělý - starý člověk
MUŽ A ŽENA
Odlišnosti mezi mužem a ženou jsou dány jejich pohlavím, rozlišujeme pohlaví ženské a pohlaví mužské. Lidé se rozmnožují stejně jako savci.
V těle matky dojde k oplodnění vajíčka spermiemi, v děloze vznikne zárodek. Zárodek se v těle matky vyvíjí 9 měsíců.
Základem lidské společnosti je rodina.
ČJ - 9. 6. - meet - učeb. str. 94/5-8 - ústně
PS str. 29/3
M - 9. 6. - meet - PS str. 30/4-6, str. 31/1, 2
M - 8. 6. - učebna - procvičování učiva
ČJ - 8. 6. - učeb. str. 93/2 - ústně, 94/3, 4 - ústně
PS - str. 29/1
Prosím všechny rodiče a děti o vyplnění zaslaných dotazníků. Dotazníky jsem poslala emailem. Děkuji moc.
Děkuji rodičům, kteří již zaslali.
Anglický jazyk 8.6. – 12.6.
lekce 12 - nová slovní zásoba - at home (doma)
výslovnost (zadat slovíčko do online slovníku) https://dictionary.cambridge.org/ nebo prac.sešit str.48
prac.sešit str.88 / Unit 12 (6 nových slovíček - do školního sešitu - nadpis At home (doma), nakreslit a napsat tato slovíčka)
učebnice str.74 (pojmenuj obrázky nábytku) - ústně
prac.sešit str.39 (doplň, napiš)
online procvičování https://agendaweb.org/vocabulary/house_furniture-exercises.html
______________________________________________________________________________________________________________________________
Učivo 1. 6. - 5. 6.
Probírané učivo: ČJ - vyjmenovaná slova po ,,V" - opakovaní, vyjmenovaná slova po ,,Z"
M - sčítání a odčítání trojciferných čísel, sčít. a odčít. s přechodem přes základ 100, zaokrouhlování na stovky a na desítky
PR - člověk, lidské tělo, společné znaky, odlišné znaky
ČT - čtení oblíbené knihy, práce s textem, čtení s porozuměním - Ferda
ČJ - 5. 6. - Pravopisné pětiminutovky str. 35/sloupec 1, str. 38/ sloupec 2
učebna - Učíme se s Ferdou
ČJ - 4. 6. - meet- učeb. str. 93/1 - vyjmenovaná slova po ,,Z" www.skolakov.eu český jazyk, 3. ročník, www.pripravy.estranky.cz - český jazyk, str. 3, 5, 6
PS - str. 28/1, 2 www.rysava.websnadno.cz 3. ročník, český jazyk - procvič. vyjm. slov
M - 4. 6. - meet - PS str. 30/1-3, zaokrouhlování na stovky, procvičování zaokrouhlování na desítky (Matýskova matematika pro 4. ročn., 1. díl, str. 6 cv. 3,
DÚ- učebna - zaokrouhování na 100
PR - 4. 6. - ČLOVĚK - LIDSKÉ TĚLO nadpis zápis do sešitu
Člověk je součástí živé přírody. Patří do rodiny živočichů.
Jaké znaky má člověk společné s ostatními živočichy?
Stejně jako ostatní živé organismy i člověk dýchá, přijímá potravu a vodu. Z těla vylučuje přebytečnou vodu i nepotřebné a škodlivé látky.
Vnímá okolní svět smysly. Rozmnožuje se, roste a vyvíjí se.
Čím se odlišujeme od ostatních živočichů?
Odlišuje se vzpřímenou chůzí, schopností složitě myslet, dorozumívat se řečí, uvědoměle pracovat. Liší se také způsobem života a svými potřebami.
Jednou z hlavních lidských potřeb je na rozdíl od ostatních živočichů potřeba vzdělávání.
7. 6. neděle - Meet od 18 hod. - ,, Pojďte mezi nás, chceme slyšet tvůj hlas" - připojte se i vy, co jste v úterý nemohli, hlavně školáci, těšíme se.
FOCENÍ TŘÍDY - 18. 6. v 10:30 , NEZAPOMEŇTE!
INF - 3. 6. - kopírování odkazů - v učebně
ČJ - 3. 6. - Pravopisné pětiminutovky str. 34/sloupec 3, str. 38/ sloupec 1
M - 3. 6. - učebna - ,,Matematické hádanky z prvouky"
PR - 3. 6. - učeb. přečíst str. 63, 64, odkaz www.beckotc.webnode.cz prvouka, lidské tělo, www.skolakov.eu prvouka 2. třída - lidské tělo - přiřazování
2. 6. - Připomínám dnešní meet od 18 hod. - ,, Pojďme si popovídat"
ČJ - 2. 6. - meet - učeb. str. 91/1- 3
- PS str. 27/3
M - 2. 6. - meet - PS str. 29/1-4
DÚ - PS str. 29/ 5 dokončit, 6, 7
1. 6. - DEN DĚTÍ - vše nejlepší, užijte si to, úkoly nemáte
Anglický jazyk 1.6. - 5.6. (online, ve škole)
téma oblečení (clothes) - procvičování
učebnice str.72/1 - přiřaď a popiš, co mají děvčata na sobě (Anna / Suzy) She's got ...(Ona má...)
učebnice str.72/2 - popiš, co je na obrázcích ( např. black shoes..)
učebnice str. 73 / popis kamaráda - do ŠS (Nakresli a popiš jednoho kamaráda / kamarádku - věty viz vzor v učebnici nebo vlastní)
online procvičování: https://www.gamestolearnenglish.com/ (Clothes 1)
https://agendaweb.org/vocabulary/clothes-exercises.html
_______________________________________________________________________________________________________________________________
Učivo 25. 5. - 29. 5.
Probírané učivo: ČJ - vyjmenovaná slova po ,,V"
M - sčítání a odčítání trojciferných čísel bez přechodu přes základ 100, sčít. a odčít. s přechodem přes základ 100
PR - chráníme přírodu
ČT - čtení oblíbené knihy, čtení s porozuměním, práce s textem
VV - kresba čerta
Kdo se chce vidět a slyšet s kamarády? Zvu vás na meet v úterý 2. 6. v 18 hodin.
ČJ - 29. 5. - PS str. 27/2
M - 29. 5. - PS str. 28/3-5, sčítání, odčítání s přechodem přes 100
ŘÍŠE ČERTŮ - učebna
ČJ - 28. 5. - meet - PS str. 27/1
- Pravopisné pětiminutovky - str. 33/ 3 sloupec, str. 34/1, 2 sloupec
M - 28. 5. - meet - PS str. 27/5, 6 str. 28/1, 2
ČJ - 28. 5. - učebna - procvičování vyjm. slov po ,,V" (pro žáky na meetu)
PR - 28. 5. - CHRÁNÍME PŘÍRODU - zápis do sešitu
Člověk po staletí ničí přírodu (těžba uhlí, tepelné elektrárny znečišťují ovzduší, ....). Tím vyhynuly mnohé druhy rostlin a živočichů. Některé jsou i nadále ohroženy. Je ohroženo i zdraví lidí. Aby se ohrožené druhy rostlin a živočichů mohly vyvíjet ve svém přirozeném prostředí, existují národní parky a přírodní rezervace a botanické a zoologické zahrady, kde rozmnožují ohrožené druhy rostlin a živočichů a vrací je zpět do přírody.
ČR má 4 národní parky: 1. Krkonošský národní park
2. Národní park Šumava
3. Národní park České Švýcarsko
4. Národní park Podyjí
Lidé se učí třídit odpad. 1. Biologický - ten vrátíme zpět do přírody ( slupky od brambor, zbytky jídla,...) www.tondaobal.cz
2. Druhotný - ten se dále zpracovává (třídíme sklo, papír, plasty,....)
3. Nebezpečný - (chemické látky, barvy, vybité baterie,...)
V přírodě se chováme podle pravidel - nevyhazujeme odpadky, netrháme rostliny, nelámeme větve, neplašíme zvěř, nekřičíme,...
PR - 27. 5. - učeb. str. 61, 62 - přečíst
M - 27. 5. - PS str. 27/1-4
ČJ - 27. 5. - opiš slova a barevně vyznač slova s předponou vy-, vý- (do našeho sešitu)
vyhovět, vysušený, vypustit, výška, výr, vydří, výfuk, vydání, výplata, výsměch, vysavač
INF - 27.5. - barva v tabulce - v učebně
ČJ - 26. 5. - meet - učeb. str. 90/5,6
- Pravopisné pětiminutovky - str. 33/2 sloupečky
M - 26. 5. - meet - PS str. 26/3-6
M - 25. 5. - PS str. 25/5,6, str. 26/1,2
ČJ - 25. 5. - učeb. str. 90/1-3 - ústně, cv. 4 - písemně do našich sešitů
Pravopisné pětiminutovky - str. 32, procvičování vyjmenovaných slov po ,,P"
- učebna - protiklady
Anglický jazyk 25.5. - 29.5. (online, ve škole)
téma oblečení (clothes) - trénink výslovnosti (odkazy v google učebně)
učebnice str.70 - přečti a přiřaď (She's got - Ona má, He's got - on má)
prac.sešit str.38 - přečti a vybarvi, zakroužkuj správnou odpověď
- opakování barev, čísel
_______________________________________________________________________________________________________________________________
Učivo 18. 5. - 22. 5.
Probírané učivo: ČJ - vyjmenovaná slova po ,,V"
M - sčítání a odčítání trojciferných čísel, přičítání a odčítání celých stovek, slovní úlohy
PR - dopisy z přírody, rozmanitost přírody a její ochrana
ČT - čtení oblíbené knihy, čtení v prvouce, ŘÍŠE VODNÍKŮ, čtení s porozuměním, práce s textem (O nešťastné mouše, O malé zaječici)
VV - malujeme vodníka
ČT - 22. 5. - učebna - ,,O malé zaječici" - čtení s porozuměním
M - 22. 5. - PS - str. 25/3 dokončit, 4
- učebna - ,,Kdo je nejmoudřejší"
Chválím dnes všechny děti, které byly na meetu, velmi hezky pracovaly, mám radost. Vyřizuji i pochvalu od paní učitelky Beranové za práci v učebně - INFORMATIKA. Tak to už mám dvojitou radost. Užívejte sluníčka a odpočívejte.
ČJ - 21. 5. - meet - uč. str. 88/5 - ústně
Pravopisné pětiminutovky - str. 34 - vše - procvičování vyjmenovaných slov
PS - str. 26/2, 3
M - 21. 5. - meet - PS str. 25/1, 2, 3 - první sloupeček
M - 21. 5. - slovní úlohy - učebna
PR - 21. 5. - živočichové 2 - učebna
INF - 20.5 - zvýrazňování textu - v učebně
PR - 20. 5. - učeb. str. 56 - Rozmanitost přírody a její ochrana - přečíst, na str. 57 prohlédnout si kalendář přírody + značky
ROZMANITOST PŘÍRODY A JEJÍ OCHRANA - nadpis, zápis do sešitu
V různých částech světa najdeme odlišné druhy rostlin a živočichů. Je to způsobené vlivem podnebí (polární podnebí, suché a teplé podnebí).
Naše republika se nachází v oblasti mírného podnebí. Dochází zde ke střídání 4 ročních období. Střídání tepla a zimy.
Rovnováha v přírodě
Rostliny, houby i živočichové spolu vytváření společenstva, např. na poli, ve vodě, na louce, v lese atd. (přečíst a prohlédnout str. 58, 59).
ČT - 20. 5. - učebna - čtení s porozuměním, práce s textem ,,O nešťastné mouše"
PR - 19. 5. - učeb. str. 55 - přečíst - Dopis paní Zimy
Čj - 19. 5. - meet - učeb. str. 89/5 - ústně
PS str. 26/1
M - 19. 5. - meet - PS str. 24/1-3, 5, 6 (doplnit)
ČJ - 18. 5. - ŘÍŠE VODNÍKŮ - učebna
PR - 18. 5. - učeb. str. 55 - přečíst - Podzimní dopis
Anglický jazyk 18.5. – 22.5.
Lekce 11 (oblečení – clothes)
-učebnice str.88 / Unit 11 (oblečení) – 6 nových slovíček napsat a nakreslit do ŠS, nadpis Clothes – oblečení
- obrázkový slovník (trénink výslovnosti)
- písničky, videa
https://www.youtube.com/watch?v=gQGwp7iNRCE https://www.youtube.com/watch?v=GhloS3jaIWI https://www.youtube.com/watch?v=taoCF1cKZSY https://www.youtube.com/watch?v=KBcJZOA3Cuk
- učebnice str.68/1 (ústně - pojmenuj oblečení – např. a blue skirt)
- prac.sešit str.36 / 1 (přečti slova a nakresli), 36/2 (doplň křížovku)
- google učebna – kvíz oblečení
______________________________________________________________________________________________________________________________
Učivo 11. 5. - 15. 5.
Info pro rodiče žáků, kteří budou chodit od 25. 5. do školy a budou se stravovat ve školní jídelně - nahlásit si obědy u vedoucí jídelny
Probírané učivo: ČJ - vyjmenovaná slova po ,,V"
M - přičítání a odčítání jedno- a dvojciferných čísel s přechodem přes základ 100
PR - živočichové - procvičování
ČT - čtení oblíbené knihy
Meet - ÚT, ČT - 10:00-11:00
Děti, které s námi nebyly na meetu si doplní: M - PS str. 23/1-6, ČJ - učeb. str. 89/1-4, chválím děti, které se připojily, moc hezky pracovaly
M - 15. 5. - Fraus 3 - učebna - pro frausovce
M - 15. 5. - PS str. 22/5, 6
ČJ - 15. 5. - Pravopisné pětiminutovky str. 31
- učebna
PR - 14. 5. - učeb. str. 54 - přečíst ,,Letní dopis od sluníčka"
ČJ - 14. 5. - PS str. 25/1, 2, 3,
M - 14. 5. - PS str. 22/1, 2, 3, 4
INF - 13.5. - "LEDOVÍ MUŽI" - vyhledávání informací, psaní na klávesnici - v učebně.
ČJ - 13. 5. - učeb. str. 88/1 - ústně, cv. 2 - písemně do našich malých sešitů, cv. 3 - ústně (pozor na význam slov)
PR - 13. 5. - učeb. str. 52 přečíst, str. 54 - přečíst ,,Jarní dopis z přírody"
ČJ - 12. 5. - PS str. 24/1, 2, 3
učeb. str. 87/3 - pozor na rozdíly - ústně použij ve větách
učeb. str. 87/4 - učebna
M - 12. 5. - PS str. 21/4, 5, 6
ČJ - 11. 5. - Pravopisné pětiminutovky str. 30/ všechny 3 sloupečky, zelený sešit
PR - 11. 5. - živočichové - učebna - procvičování
Anglický jazyk 11.5. – 15.5.
opakování lekce 10 – obličej, barvy, sloveso has got
1) do ŠS – nakresli a popiš příšerku:
This monster is happy. It has got a big yellow head, three big red eyes, long orange hair, four small pink ears, one small blue nose and a big green mouth. (kdo má možnost, pošle fotku příšerky emailem nebo vloží obrázek do google učebny)
2) google učebna – pracovní list Monsters
3) online procvičování – hry
https://www.games-kids.com/game/2196/create-your-own-monster.html
http://learnenglish.educ.ar/make-your-monster/
https://www.gamesolo.com/flash-game/create-a-monster.html
______________________________________________________________________________________________________________________________
Učivo od 4. 5. - 7. 5.
Probírané učivo: ČJ - vyjmenovaná slova po ,,V " www. rysava.websnadno.cz /cesky jazyk 3. rocnik www.skolakov.eu
M - přičítání a odčítání jedno- a dvojciferných čísel, přičítání a odčítání s přechodem přes základ 100
PR - živočichové - bezobratlí www. rysava.websnadno.cz/prvouka www.skolakov.eu
ČT - začínáme číst novou knihu, termín odevzdání konec června
VV - nezapomeňte nakreslit postavy do pohádkového projektu - strašidlo, obr, čarodějnice (obrázky pošlete, můžete i dodatečně)
Čj - 7. 5. - DÚ - opiš slova a nadepiš nad ně číslicí slovní druhy, pozor na velká písmena - píšeme do našich sešitů psacím písmem
O ŠÍPKOVÉ RŮŽENCE, DLOUHÝ, ŠIROKÝ A BYSTROZRAKÝ, O DVANÁCTI MĚSÍČKÁCH, DIVOTVORNÝ KLOBOUK, PYŠNÁ PRINCEZNA, ČERVENÁ KARKULKA,KOUZELNÁ FLÉTNA, HLOUPÝ HONZA,TŘI OŘÍŠKY PRO POPELKU
M - 7. 5. - PS str. 21/ 1, 2, 3
INF- 6.5. - úprava textu - v učebně.
ČJ - 6. 5. - učeb. str.87/ 1, 2 - ústně
PS str. 24/ 1, 2
DÚ - Do našeho sešitu vymysli věty s těmito slovy: sypat, sípat, sýra, síra, pikat, pykat, slepíš, slepýš.
FRAUS 2 - učebna - pro frausovce
M - 5. 5. - PS str. 20 / 4 - 6
PR - 5. 5. - učebnice str. 50 - přečíst + zápis
BEZOBRATLÍ
Nemají kostru složenou z kostí, nemají páteř. Kromě velmi početné skupiny hmyzu ( moucha, vosa, mravenec) sem patří pavouci (sekáč, klíště, pavouci), plži (hlemýžď, slimák), mlži (škeble, ústřice), kroužkovci (žížala), žahavci (medúza, korál, sasanka), korýši ( rak, krab).
Hmyz nám může nepříjemňovat život, ale může být i užitečný - opyluje květy. Je hlavní potravou mnoha ptáků, netopýrů a žab.
Všichni živočichové potřebují ke svému životu i vodu a potravu. Podle toho, jakou přijímají potravu je dělíme na:
1. býložravce - živí se rostlinami
2. masožravce - živí se masem jiných živočichů
3. všežravci - živí se rostlinami i živočichy
DÚ - napiš ke každému 3 zástupce (viz kniha, encyklopedie,...) + ke každému 1 obrázek ( tudíž 3 obrázky)
ČJ - 4. 5. - učeb. str. 86/1 (přečíst, doplnit, odůvodnit a naučit) naučit vyjmenovaná slova po ,,V"
učeb. str. 86/2 slova odděl, napiš a barevně dopiš, která vyjmenovaná slova po ,,V" chybí, píčeme do našeho sešitu
PR - 4. 5. - Zpátky do minulosti - učebna
Anglický jazyk 4.5. - 7.5.
- učebnice str. 67 / 1 - přečíst věty a doplnit ( do ŠS)
- prac.sešit str.35 / 1 (přečíst a vybarvit)
- prac.sešit str.35 / 2 (doplnit věty a zakroužkovat)
- google učebna - opakování anglické abecedy (hláskování)
https://www.helpforenglish.cz/article/2007081201-hlaskovani-anglicka-abeceda
_______________________________________________________________________________________________________________________________
Učivo 27. 4 - 30. 4.
Probírané učivo: ČJ - vyjmenovaná slova po ,,S"
M - přičítání jedno- a dvojciferných čísel
PR - živočichové - vnitřní a vnější stavba živočichů, obratlovci
ČT - zápis oblíbené knihy, čtenářský list ofotit a zaslat do konce týdne, čtenářský list je možné stáhnout nebo si mohou děti vytvořit svůj
Anglický jazyk 27.4.-30.4.
slovíčka face (obličej)
uč.str.64 /1 – ústně popiš obě masky (She’s got .. (Ona má...), He’s got ..(On má...)
uč.str.64/2 – popiš a nakresli masku do ŠS
uč.str.66 – přečti si věty a zkus přiřadit k obrázkům (ústně)
google učebna – pracovní list (slovní zásoba face, věty s has got)
28. 4. Kdo mi prosím ještě nedal zprávu o tom, zda bude vaše dítě chodit od 25. 5. do školy, napište. O některých již vím. Děkuji.
ČJ - 30. 4. - pohádkový projekt - ŘÍŠE ČARODĚJNIC A KOUZELNÍKŮ - učebna
PR - 29. 4. - učeb. str. 49 přečíst - vnímej odlišnosti tvarů některých částí těl živočichů
DÚ - zjisti, jaký je rozdíl mezi sudokopytníkem a lichokopytníkem a napiš do sešitu
prosím ofotit poslední 2 stránky a zaslat do 3. 5.
ČJ - 29. 4. - uč. 85/4 - rodiče nadiktují diktát - do našeho sešitu (děkuji), prosím ofotit poslední 2 stránky a zaslat do 3. 5.
PS str. 23/1 - opakování vyjm. slov ,,S"
ČJ - 28. 4. - PS - str. 23/1-3
M - 27. 4. - PS - str.19/5, 6,str. 20/1-3
PR - 27. 4. - učeb. str. 48 - přečíst + zápis
VNĚJŠÍ A VNITŘNÍ STAVBA ŽIVOČICHŮ
Živočichy dělíme na obratlovce a bezobratlé.
OBRATLOVCI
Mají kostru a jejich páteř je složená z obratlů.
Mezi obratlovce patří ryby, plazi, savci (mezi savce patří i člověk, neboť saje mateřské mléko)), obojživelníci a ptáci.
Toto nepište-Pozorně přečtěte, vyberte si 2 skupiny, nakreslete zástupce skupiny a popište jeho tělo. Obrázek můžete vystřhnout i z časopisu.
INF - 29.4. - Tento týden nás čekají ČARODĚJNICE. Zkus zjistit, jak se říká noci, kterou čarodějnice vrcholí. Zadání formou kvízu najdeš v učebně.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probírané učivo: ČJ - vyjmenovaná slova po ,,S"
M - přičítání a odčítání jedno- a dvojciferných čísel
PR - živočichové
ČT - četba oblíbené knihy, (bude konec měsíce)
Učivo 20. 4. - 24. 4.
ČJ - 24. 4. - sloh - Představ si, že jsi paní učitelka nebo pan učitel a máš možnost změnit naši školu. Co by jsi upravil nebo zavedl jiného, tak, aby se dětem ve
ještě více líbilo? Pište prosím na papír, vyfoťte a pošlete zpět. Do 27. 4.
ČJ - 23. 4. - učebnice str. 84/1-4, cv. 4 písemně do našeho sešitu
ČJ - 22.4. - PS str. 22/1-3
M - 21.4. PS str 19/1-4, procvičujte písemné sčítání a odčítání + slovní úlohy
Odpočinek - 20. 4. - odpočívejte a doplňte si učivo, které jste nestihli
Zdravím vás třeťáčci Vaše p. učitelka
INF (22.4.) - praktické vyhledávání informací - PRANOSTIKA NA DUBEN - zadáno v učebně
Učivo Anglický jazyk - 20.4.-24.4.
- slovíčka obličej (face parts) – prac.sešit str. 48 – Unit 10, UČ str. 88 / Unit 10
- do ŠS nakreslit a napsat těchto 6 slovíček
-trénink výslovnosti – prac.sešit.str.48, online slovník https://dictionary.cambridge.org/
https://www.learningchocolate.com/content/head
https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-casti-tela
- prac.sešit str.33 (přiřaď a napiš)
-google učebna – kvíz, video
online procvičování https://www.umimeanglicky.cz/cviceni-casti-tela https://agendaweb.org/vocabulary/body-exercises.html
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Učivo 14. 4. - 17. 4.
Probírané učivo - ČJ - vyjmenovaná slova po ,,S", sloh - dopis
M - přičítání a odčítání jedno- a dvojciferných čísel, přičítání a odčítání po desítkách s přechodem přes základ 100
PR - živočichové
ČT - čtení oblíbené knihy, čtení s porozuměním, práce s textem (viz prvouka)
Zdravím všechny rychlíky, děláte mi radost, jste moc šikovní, proto si o víkendu užívejte sluníčka, odpočívejte a v pondělí zas malinko budeme pracovat. Mějte se krásně.
ČJ - 17. 4. - učebnice str. 83/2 v učebně - doplnit a odpovědět na otázky, sýček obecný
- PS str. 22/1, 2
M - 17. 4. - slovní úlohy v učebně
ČJ - 16. 4. -učebnice str. 83/1 ústně, cv. 2 v učebně - doplň i/y a odpověz na otázky, sýkora koňadra
PS - str. 21/3, 1, 2
M - 16. 4 - PS str. 18/4, 5, 6
PR - 15. - 16. 4. - učebnice str. 46, 47 - zápis
ŽIVOČICHOVÉ větší nadpis
Živočichové jsou početnou skupinou živých organismů.
Společné znaky živočichů
1. Dýchají - přijímají kyslík, vydechují oxid uhličitý
2. Rozmnožují se - od každého druhu živočicha existují vždy 2 jedinci - samec a samice
3. Mláďata rostou a vyvíjejí se - od narození jsou slepá, postupem času rostou a vyvíjejí se
4. Přijímají vodu a potravu - každý živočich je součástí potravinového řetězce, slabší se stávají kořistí silnějších
5. Reagují na změnu teploty prostředí - např. zimní spánek, někteří ptáci odlétají do teplých krajin
6. Pohybují se a své okolí vnímají smysly
7. Vylučují - oxid uhličitý při dýchání
- trus - zbytky nestrávené potravy
- vodu - v moči a potu
ČJ - 15. 4. - DOPIS v učebně, kdo s námi není v učebně, dokončuje práci, kterou nestihl
M - 14. 4.- PS str. 18/ 1, 2, 3
PR - 14. 4. - učebnice přečíst str. 46, 47 - Společné znaky živočichů, zápis uděláme 15. 4., procvičovat na www. skolakov.eu (3. třída) - rostliny, houby
INF - 15.4. - V prvouce se učíte o živočiších. Zaznamenala jsem informaci, že naše ZOO má nový exemplář. Je to pásovec kulovitý - vyhledej na internetu, jak vypadá. Šikovnější z vás mohou vyhledat nejen obrázek, ale i nějaké informace o tomto podivuhodném živočichovi. (M.Ber.)
Přeji krásné velikonoční prázdniny, hodně zdravíčka, pohody a sluníčka.
Děti, odpočívejte, běžte ven a sportujte. Sluníčko a krásné počasí nám dodá energii a dobrou náladu. Kdo něco nestihl, může v klidu školní práci dodělat, máte na to čas. Ale já vím, že už teď máte všechno hotové. Moc vás všechny chválím, krásně pracujete a mám z vás radost.
Moc děkuji také vašim rodičům za spolupráci a pevné nervy. Vážím si toho.
R. Libichová
Anglický jazyk 14-17.4.
opakování barvy, čísla (učebnice str.86, školní sešit – slovíčka)
video, pracovní list a kvíz bude v google učebně
online procvičování https://agendaweb.org/vocabulary/colours-exercises-colors.html
https://agendaweb.org/vocabulary/numbers-exercises.html
https://www.gamestolearnenglish.com/
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Anglický jazyk 6-13.4.
procvičování slovíček jídlo – kvíz v google učebně (food)
– uč.str.59 (svůj talířek se svačinou do ŠS – věta a obrázek)
např. I’ve got a big red apple. (Mám velké červené jablíčko). I’ve got a chocolate donut. (Mám čokoládovou koblihu).
- prac.sešit str.32 (spoj, nakresli a napiš větu)
Happy Easter (Veselé Velikonoce) – prac.sešit str.47 (nakresli cestu, očísluj a vybarvi vajíčka)
dobrovolné procvičování
Happy Easter (Veselé Velikonoce) – uč.str.84 (vyrob si masku králíčka / kuřátka apod.)
online procvičování https://www.anglomaniacy.pl/easter-games.htm#dictionary
https://www.mes-games.com/easter.php
https://www.primarygames.com/holidays/easter/games.php
pracovní list https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easter-abc-worksheets.pdf
Učivo 6. 4. - 9. 4.
Probírané učivo - ČJ - vyjmenovaná slova po ,,S"
M - přičítání a odčítání jedno- a dvojciferných čísel, přičítání a odčítání po desítkách s přechodem přes základ 100
PR - houby
ČT - čtení oblíbené knihy, projekt ,, Z pohádky do pohádky" - ŘÍŠE STRAŠIDEL
ČJ - 8. 4. - uč. str. 82/ 1, 2 - ústně, cv. 4 - písemně do sešitů, pište správné dvojice, učebna - ŘÍŠE STRAŠIDEL
PS str. 21/ 1, 2
PR - Voda, voděnka - učebna
M - 7. 4. - PS str. 17/ 4 - 6
ČJ - 7. 4. - PS str. 20/1, str. 21/1 - 3
ČJ - 6. 4. - uč. str. 80/ 1 - ústně, cv. 2 - učebna, naučit se vyjmenovaná slova po S
uč. str. 81/ 1 - 3 - ústně, cv. 4, 5 - učebna, kdo není v učebně - cv. 4 písemně do sešitů
PR - 6. 4. - přečíst + zápis - uč. str. 45, nakreslit houbu a její části
HOUBY
Houby patří mezi samostatnou skupinu živých organismů. Tělo tvoří podhoubí a plodnice houby.
- houby jedlé - napiš 3 zástupce
- houby nejedlé - napiš 3 zástupce
INF - V prvouce se učíte o houbách. Můj úkol z informatiky tomu bude napomáhat. - Zkus vyhledat na internetu obrázky některých hub, které si zapisuješ do sešitu, nebo těch, které neznáš. Nemusíš s obrázkem nic dělat (žádný referát po tobě nechci). Jen se je nauč vyhledávat. (M.Ber.)
Dobré ráno, objevila jsem pěkné stránky na opakování učiva ČJ pro 1. - 6. ročník.
Kdo má zájem, mrkněte: gramar.in PĚKNÉ
Chválím všechny děti, které se přihlásily do Google učebny a zvládají tak plnit naše úkoly. Vím, že je to možná pro někoho obtížnější, ale zatím jste na 1. Jste malé, ale šikovné. Prosím ještě ostatní, kdo se nepřihlásil, poproste rodiče, určitě vám pomohou. Většina dětí je již přihlášena.
Jste rychlíci, všichni už poslali i úkol na další den. Děláte mi radost. Moc vás všechny pozdravuji.
Chtěla bych poprosit rodiče o zpětnou vazbu, jak děti zvládají pracovat v novém prostředí, zda pracují již samostatně a zda je to pro ně přínosné atd.
Děkuji i za váš názor.
Připravuji pro děti projekt ,,Z pohádky do pohádky". Děti budou zachraňovat říše pohádek před mocným kouzelníkem Hromdějem. Budu občas posílat do naší Google učebny pracovní list s názvem říše. Děti vyplní, nakreslí obrázek a odešlou zpět. Kdo nebude umět poslat ofocený obrázek, doma uloží a přinese potom do školy. Můžete poslat foto i na můj email. Uděláme si výstavu (až se uvidíme). První říše bude ŘÍŠE OBRŮ. Připravuji.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Učivo 30. 3. - 3. 4.
Probírané učivo: Čj - vyjmenovaná slova po ,,P"
M - přičítání a odčítání jedno- a dvojciferných čísel, přičítání a odčítání po desítkách s přechodem přes základ 100
PR - nadzemní části rostlin, květy, plody, opak. ,, Voda"
ČT - pravidelné čtení oblíbené knihy, projekt ,,Z pohádky do pohádky" - ŘÍŠE OBRŮ
ČJ - 3. - 5. 4. - pro zájemce na víkend - v učebně - ,,ŘÍŠE OBRŮ"
M - 3. 4. - PS str.17/ 4 - 6
ČJ - 2. 4. - uč. str. 78/1, 2 ústně - DÚ v učebně - pro všechny přihlášené děti
M - 1. 4. - PS str. 17/ 1, 2, 3
PR -1. 4. - uč.str. 43, 44 - přečíst + zápis
Květy - jsou okrasou každé kvetoucí rostliny
- slouží k rozmnožování rostlin, mají část samčí a část samičí - nakreslit obr. str. 43
Plody - vyvinou se z opylených květů, obsahují semena
- plody dužnaté x suché
dužnaté - mají kolem pecky či jádra dužinu - ovocné stromy
suché - nemají dužinu (ořech, makovice, lusk)
INF (1.4.) - Za informatiku budu ráda, když se pokusíte seznámit s prostředím Google učebny. Přeji hodně radosti z nové výzvy! (M.Beranová)
Čj - 31. 3. - uč. str. 77/ 1, 2 - ústně
uč. str. 77/ 3 - písemně do sešitu, kdo zvládne v naší učebně (musí se tedy přihlásit na svůj email), nemusí opisovat, doplní v PC a odešle mi zpět
M - 30.3.
Zde přikládám úkol z matematiky, který již byl vložen do kurzu Matematika 3. třída v Učebně na Googlu. Kdo nezvládne, napíše do sešitu.
- Myslím si číslo:
- Když k němu přidám šestinásobek čísla 8, vyjde mi 80.
Myslím na číslo:
- Když z něj uberu čtyřnásobek čísla 7, vyjde mi 35.
Myslím na číslo:
- Když k němu přidám trojnásobek čísla 9, vyjde mi 50.
Myslím na číslo:
- Pomocí čísel 5, 4, 7, 8, 1, 2 (každé můžeš použít jen jednou – v řádku) napiš:
nejmenší trojciferné číslo:
největší trojciferné číslo:
nejmenší sudé trojciferné číslo:
největší sudé trojciferné číslo:
nejmenší liché trojciferné číslo:
největší liché trojciferné číslo:
ZVLÁDNEŠ TO ? :)
Zdraví Tě paní učitelka
Zdravím všechny moje třeťáčky. Doufám, že se aspoň trochu věnujete škole, ať nemáme potom hodně práce. Vím, že to všechno zvládnete i tímto způsobem.
Tak se do toho dáme.
Děkuji všem rodičům, kteří mi napsali, za zpětnou vazbu. Mám radost, že vše zvládáte a oceňuji Vaši spolupráci a snahu školáčků. Vím, že občas děti ,,frfňají",ale nakonec se s chutí určitě pustí do práce.
Pište prosím do sešitů vždy datum, kdy děti práci zhotovily. Děkuji
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Učivo 25. 3. - 29. 3.
Probírané učivo - Čj - vyjmenovaná slova po ,,P", procvič. podstaných jmen,
M - přičítání a odčítání jedno- a dvojciferných čísel, přičítání a odčítání po jednotkách s přechodem přes základ 100
PR - nadzemní části rostlin - stonky, listy, opak. nářadí
ČT - pravidelné čtení oblíbené knihy
Čj - uč. str. 76/ 1, 2 ústně, cv. 3 písemně do sešitu, cv. 4 písemně 3 řádky do sešitu
- opiš a u podstatných jmen urči rod, číslo, pád a napiš do sešitu: op-rat se o stěnu
p-lný žák
materiál z p-tloviny
posp-chat do školy
PS - str. 19/ vše
str. 20/ 1, 2
Opakováni vyjm. slov po P na str. 20/ 1 nechte děti samostatně doplnit a pak opravte. Uvidíme, zda zvládnou. Děkuji.
M - PS str. 15, 16, všechny typy cvičení děti znají, tak si myslím, že to zvládnou.
Příště si dáme geometrii.
PR - uč. str. 39 přečíst, str. 40 - 42 přečíst + zápis, na www.skolakov.eu najdete prezentaci k učivu (dejte prvouka 3. třída,živá příroda, rostliny)
Zapsat: Podzemní části rostlin (menší nadpis)
Kořeny - pomocí kořenů přijímají rostliny živiny
Nadzemní části rostlin
a) Stonky
b) listy
c) květy
d) plody
Stonky - dřeviny - dřevnatý stonek (strom, keř) - vědět, jaký je rozdíl mezi stromem a keřem, nakresli strom a keř a popiš jako v učeb. str. 40
byliny - dužnatý stonek (nedřevnatý), učeb. str. 41
Listy - učeb. str. 41, 42 - přečíst, nakreslit list a popsat čepel, řapík
- zapsat: listy - jednoduché (lípa)
- složené (jírovec maďal)
Listy jehličnatých stromů se nazývají jehlice.
INFORMATIKA
- Děkuji Pepovi, Saše, Zuzce, Danielce, Terezce, Elišce, Bětce a Matějovi za splněný úkol z minulého týdne a ostatní prosím, aby ho také tento týden zaslali.
- Nový ÚKOL - za pomocí rodičů se pokuste přihlásit ke školnímu e-mailu:
1. otevřete prohlížeč google chrome
2. v pravo nahoře - přihlásit /nebo přidat účet, pokud už nějaký máte
3. zapsat celý e-mail: (ve tvaru) Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
4. heslo - je totožné s heslem v sešitě informatiky. (Pokud ho nemáte, kontaktujte mne.)
5. opět vpravo nahoře - zvolit "gmail"
6. pokud se vám to povede, napište nám krátký pozdrav na adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. a Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
(Matěj, Kristýnka K., Pepa a Izabella už napsali a znovu již nemusí)
AJ učivo 23-27.3. Učivo prodlouženo do pátku 3.4. (dobrovolné úkoly navíc vložím příští týden)
- učebnice str.55 – komiks – přečti si a zkus přeložit
- prac.sešit str.30 – cvičení ke komiksu – přiřaď a dokresli obrázky
- učebnice str.56 1) první cvičení
Have you got an orange? (Máš pomeranč?) Yes. (Ano.)
Have you got a donut? (Máš koblihu?) No. (Ne.)
-přečíst a tvořit další otázky podle obrázku (an apple, a sausage... apod.)
2) druhé cvičení
-ústně: přečíst otázky a odpovědět, poté celé cvičení napsat do ŠS, vymyslet další dvě otázky a odpovědět
- prac.sešit str.31 (doplň podle obrázku a odpověz na otázky)
- učebnice str.58- ústně (nakresli si svačinový box pro sebe a pro sourozence nebo rodiče, každému do něj nakresli něco jiného, poté se ptej sourozence nebo rodičů Have you got.....? Máš .....? Yes. / No.
- učebnice str.58 – křížovka (ústně nebo zkus překreslit do ŠS)
- prac.sešit str.32 (přiřaď k obrázkům, nakresli)
Projekt My favourite food (Moje oblíbené jídlo)
termín odevzdání: dle vašich možností
Kdo má možnost tvořit na pc, může zaslat hotové na email (daniela.pokorna@zsusoudu.cz / Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) nebo na papír / čtvrtku / do ŠS
Napiš čtyři věty I like ... a čtyři věty I don’t like ... a nakresli obrázky (kdo tvoří na pc, může použít obrázky z internetu).
I like (mám rád) I don’t like (nemám rád)
např. I like apples. Mám rád jablka. I don’t like bananas. Nemám rád banány.
Těšíme se na vaše projekty a děkujeme za zaslání zvířátek. Jde vám to skvěle! :)
Daniela Pokorná, Alžběta Peřinová
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20. 3. - 24. 3.
Čj - PS str. 18/ 3, 4, do nového sešitu na úkoly pak opište slova, která byste si měli pamatovat a barevně vyznač ,,i" (také str. 18 - časopis, dopis, atd)
Zábavné úkoly do sešitu Čj
- Vymysli, co nejvíce názvů živočichů, kteří jsou na 8 písmen
- Vymysli co nejvíce názvů živočichů, kteří na sebe navazují tak, že začínají písmenkem, kterým předešlé zvířátko končí (např. myš, šakal, liška,..)
- Seřaďte zvířata podle abecedy (kočka, pes, opice, lev, slepice, žirafa, mravenec)
- Vyberte si libovolné písmenko abecedy a napište co nejvíce názvů živočichů, kteří začínají zvoleným písmene
M - do sešitu na úkoly vyřeš slovní úlohy, napiš zápis, příklad a odpověď
1. Žofka si koupila boty za 425 Kč. Platila pětisetkorunovou bankovkou. Kolik jí u pokladny vrátili?
2. Toník má 8 korun, 3 dvoukoruny a 4 stokoruny. Kolik má dohromady korun?
3. Adam měl 200 Kč. Koupil si 3 tyčinky po 15 Kč, džus za 30 Kč a 3 kopečky zmrzliny po 14 Kč. Kolik korun mu zbylo?
Napište jako písemné odčítání (pod sebe) a vypočítejte. 756 - 68 409 - 35 392 - 178 813 - 65
Nezapomeňte použít pravítko.
Pro mé Frausovce:
Zkuste algebrogramy - komu to půjde?
1. A . A + AA = 126 4. JJ + K . K = 124
2. B . B + C . C = 13 5 . LL + L . L + L = 160
3. D . D + E . E = 37
Slovní úloha:
Byli jsme na výletě. Ve čtvrtek jsme urazili 14 km. V pátek ještě o 2 km více a v sobotu polovinu toho, co v předešlých dvou dnech dohromady. Kolik kilometrů jsme urazili celkem?
Slovní úlohu mohou zkusit i ostatní děti. Vše pište do nových sešitů.
Nezapomeňte na pohyb, na procvičení prstíků a něco pěkného mi můžete nakresli. Budu se těšit, vím, že kreslíte moc hezky.
Moc vás všechny pozdravuji, těším se na vás. Když vám něco nepůjde, nebuďte z toho smutní, podíváme se na to potom společně.
Kdo nemá učebnici Čj, je možné ji otevřít na www. ucebnice.online. Stačí se zaregistrovat, je to zatím zdarma.
Opatrujte se !
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
17. - 19. 3.
Probírané učivo: Čj - opakování učiva - vyjmenovaná slova po ,,B, L, M", slovní druhy, podstatná jména
- nové učivo - vyjmenovaná slova po ,,P"
M - přičítání a odčítání jedno- a dvojciferných čísel
PR - rostliny - okrasné rostliny, části rostlin
Čj - procvičovat probrané učivo - vyjmenovaná slova ,,B, L, M", slovní druhy, podstatná jména - rod, číslo, pád
- nová látka - vyjmenovaná slova ,,P"
- učebnice str. 74/ 1 - 3, 5 ústně, 4 - písemně
str. 75/ 1 - 3 ústně, 4, 5 - písemně
- PS - str. 17 - máme hotovo, str. 18/ 1, 2
M - PS - str. 13/ 2 - 6
str. 14/ 1 - 6
PRV - učebnice str. 38 - přečíst a udělat zápis, nadpis např. Okrasné rostliny - růže, tulipán, kosatec (vybrat 3 zástupce) + nakreslit 1 rostlinu,
Léčivé rostliny, Jedovaté rostliny, Chráněné rostliny, zapsat a nakreslit stejným způsobem
- učeb. str. 39 - nadpis Části kvetoucích rostlin - nakreslit obrázek z učeb. a popsat
ČT - pravidelné čtení oblíbené knihy
Prosím pořiďte dětem zvláštní sešit, do kterého budeme psát z jedné strany Čj a z druhé M. Některé děti nechaly PS z Čj ve škole (8, 12, 14, 18, 23, 27, 28), někteří tam mají uč. z PRV, uč. Čj. Ve středu mohu přijít od 9 - 9:30 hod. do školy a vše předat. Zkontrolujte, co děti mají a co nemají. Kdo nemůže nebo je v karanténě mohu poslat naskenované stránky z pracovního sešitu Čj. Jinak pracujeme z domova. Dejte vědět, kdo ráno přijde. Když nebudete moc přijít, nic se neděje. Snažte se procvičovat, zdraví je přednější.
Anglický jazyk - učivo (16-20.3.)
zopakovat slovní zásobu zvířata (mazlíčci, mořská zvěř, farma, zoo/džungle)
učebnice str.50 / cv. 1 - gramatika (I’ve got a .....) – procvičit věty
I’ve got a dog. ( I have got a dog). Mám psa.
druhé cvičení ze str.50 do školního sešitu – popiš a nakresli obrázky ( I’ve got a ....).
učebnice str. 52 – ústně doplnit věty k obrázkům, poté do školního sešitu vytvořit další tři podobné obrázky s popisem
projekt My favourite animal (Moje oblíbené zvíře) – kdo má možnost tvořit na pc, může zaslat hotové na email (daniela.pokorna@zsusoudu.cz / alzbeta.perinova@zsusoudu.cz) nebo na papír / čtvrtku - nakreslit a popsat oblíbené zvíře (např. My favourite animal is a dog. It’s a pet. It is a happy animal. It’s black, brown, white and grey. My dog is small / big.) Stačí pár jednoduchých vět.
učebnice str.87 – nová slovní zásoba jídlo (food) - šest slovíček (výslovnost v prac.sešitě str.48 (lekce 9) nebo zadat do online slovníku a poslechnout si (např. https://dictionary.cambridge.org/)
do školního sešitu napsat nadpis Food (jídlo) a napsat nová slovíčka a nakreslit k nim obrázky
procvičování nové slovní zásoby – prac.sešit str.29, učebnice str.54
procvičování online:
https://agendaweb.org/vocabulary/animals-exercises.html
https://agendaweb.org/vocabulary/food-exercises.html
https://www.gamestolearnenglish.com/ (výběr slovní zásoby vždy animals 1, 2, food,další témata jako opakování např. barvy, čísla, abeceda, škola, jídlo apod.)
https://www.eslgamesplus.com/animals/
http://www.sheppardsoftware.com/preschool/animals.htm
Daniela Pokorná, Alžběta Peřinová
Informatika
Doporučuji zpracovat projekt AJ - My favourite animal na PC - umíme již napsat krásný nadpis, stručný text o zvířátku a doplnit nějakým obrázkem z internetu.
Pokud mi ho také pošlete, bude jednička zahrnuta do klasifikace! E-mailová adresa: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Prosím sledujte stránky třídy, budu průběžně zapisovat učivo.
Posílám pěkné odkazy na procvičování, někteří určitě již znáte.
www.vcelka.cz - instrukce, jak se dostat do tohoto programu pošlu emailem
Nakladatelství Nová škola kvůli uzavření škol volně zpřístupnila zatím na dobu 30 dní své interaktivní učebnice - ucebnice.online
Na ČT 2 každé dopoledne probíhá výuka podle tříd, dopoledne 1. stupeň, odpoledne 2. stupeň. Prosím, sledujte.
Věřím, že tuto nečekanou a nelehkou situaci zvládneme a budeme všichni v pořádku.
Prosím o důslednost a vzájemnou spolupráci a přeji pevné zdraví.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BŘEZEN
2. - 6. 3. - přinést čtenářský list s přečtenou knihou
9. - 13. 3. - jarní prázdniny
26. - 27. 3. - nocování s Andersenem, děti dostanou přihlášku i s informacemi
Po jarních prázdninách budu vybírat doplatek ŠvP (1 200 Kč)
DBEJTE PROSÍM ZVÝŠENÉ HYGIENY.
DĚTI BYLY VE ŠKOLE POUČENY.
Školní kolo recitační soutěže
Chválím Izabellku Vogelovou, která vyhrála ve své kategorii 1. místo (2. a 3. třídy) a postupuje tak do dalšího kola, které se koná 6. 3. ve Větrníku. Všichni držíme moc pěsti.
Chválím také všechny naše recitátorky. ŠIKULKY. :)
Střípky z prvního plavání: děravá plavecká čepice, chybějící plavky, nevhodná obuv do ,,čvachty", chybějící čepice a šály
ÚNOR
4. 2. - akce školy - S baterkou do školy - od 16:30 - 18:00, recituje Saša, Emča, Iza - chválím, byly moc šikovné
5. 2. - začínáme plavat, odpadá 5. vyučovací hodina, info již v ŽK
12. 2. - školní kolo recitační soutěže - od 16:00 v jídelně
18. 2. - Den míčových her - v areálu Sport Parku Liberec, info již v ŽK, prosím podepsat info v ŽK
nová zpráva - sraz u školy v 7:40, odchod od školy 8:00, příchod ke škole kolem 13:00
- s sebou - sportovní oblečení a čistou sportovní obuv, svačinu, pití
23. 2. - sběr papíru - od 6:30, pouze časopisy, noviny, letáky
Učivo - únor
M - procvičování násobilky, přičítání a odčítání jedno- a dvojciferných čísel, písemné sčítání a odčítání
Čj - slovní druhy - slovesa, příslovce, předložky, spojky, částice, cotoslovce
- Tvarosloví - podstatná jména - rod, číslo, pád
PR - Půda
Slunce a Země
CHVÁLÍM VŠECHNY DĚTI ZA KRÁSNÉ A SKVĚLE ZVLÁDNUTÉ BÁSNIČKY. ROZHODOVÁNÍ BYLO VELICE TĚŽKÉ, POMÁHALY I PANÍ ASISTENTKY.
KDYBY TO BYLO MOŽNÉ, POŠLU DO ŠKOLNÍHO KOLA VŠECHNY DĚTI. BOHUŽEL TO ALE NEJDE.
Školního kola dne 12. 2. se tedy zúčastní: Terezka, Emička, Sašenka, Eliška a Tóňa. Podrobnější informace dodám.
K našim soutěžícím se ještě dodatečně přidá Zuzka a Iza. - nová zpráva
DĚKUJI TAKÉ VŠEM DĚTEM, ALE I VÁM, ZA ÚŽASNÝ BAREVNÝ TÝDEN. MOC JIM TO SLUŠELO.
PLAVÁNÍ
Plavat chodíme od středy 5. 2. Sraz před školou v 7:10, odchod od školy 7:15. Nečekáme. Kdo přijde pozdě, půjde do 2. třídy k p. uč. Havlové.
Děti dostanou ve čtvrtek informace o plavání i o změně v rozvrhu.
Dne 30. 1. dostanou děti výpis vysvědčení, prosím pak podepsat v ŽK, že jste vysvědčení viděli.
LEDEN
6. 1. - nástup do školy
13. - 17. 1. - školní projekt - ,,BAREVNÝ TÝDEN"
PO - modrá, ÚT - zelenožlutá, ST - duhová, ČT - červená, PÁ - černobílá
30. 1. - vysvědčení - výpis, učíme dle rozvrhu
31. 1. - pololetní prázdniny
Prosím, kdo ještě nepřinesl zálohu na školu v přírodě.
Učivo - leden
Čj - Tvarosloví - SLOVNÍ DRUHY
- podstatná jména, přídavná jména, zájmena, číslovky
M - sčítání a odčítání více dvojciferných čísel
- početní operace bez závorek a se závorkami
- násobení mimo rozsah malé násobilky
- písemné násobení
PR - Látky a jejich vlastnosti
- Vzduch
- Voda
Od února chodíme na plavání, bude změna rozvrhu. Budu předem informovat. Podrobnější informace ohledně plavání dodám.
Chodíme vždy ve středu, odchod od školy v 7:10. Hodina je od 8:00 - 9:00.
Příští týden píšeme prověrky z Aj (pondělí), PR (úterý), M (středa), ČJ (čtvrtek).
Chválím děti, které dobrovolně přišly dne 19. 12. od 7:00 na hodinu prof. Hejného. Chtěly si nahradit odpolední hodinu, která nám odpadla.
PROSINEC
4. 12. - sběr papíru
19. 12. - filmové představení - Ledové království 2 - vybírám 75 Kč
- matematika prof. Hejného odpadá
20. 12. - vánoční besídka + slavnostní oběd
- besídka - děti si připraví dáreček pro kamaráda, kterého si vylosovaly, kdo bude chtít, může připravit dáreček i pro jiné-
ho kamaráda, ochutnávka domácího cukroví (děti si přinesou)
- konec výuky 11:30, slavnostní oběd do 12:00
21. 12. - sobota - Betlémské světlo od 17:00, budova školy
Učivo - prosinec
Čj - vyjmenovaná slova po L, M
M - zkouška správnosti u sčítání a odčítání
zkouška správnosti při násobení a dělení
jednociferná, dvojciferná a trojciferná čísla
sudá a lichá čísla
zaokrouhlování na desítky
sčítání a odčítání dvojciferných čísel přes základ 10
PR - Věci a činnosti kolem nás
Neživá příroda
Vánoce, zvyky a tradice
Paní Markové moc děkuji za přinesené knížky do naší knihovničky.
Připravujeme se na recitační soutěž. Třídní kolo proběhne první týden v lednu - 10. 1. 2020
Přes prázdniny procvičovat násobilku a vyjmenovaná slova B, L. Příští týden začneme vyjmen. slova po M.
V lednu budu vybírat čtenářský list (děti dostanou).
PŘEJI KRÁSNÉ VÁNOČNÍ SVÁTKY A DO NOVÉHO ROKU 2020 HODNĚ ZDRAVÍ, ŠTĚSTÍ A OSOBNÍ POHODY.
R. Libichová
LISTOPAD
6. 11. - v případě vyhlášení stávky pedagogů je škola uzavřena, info na stránkách školy
19. 11. - třídní schůzky SRPŠ od 16:00
21. 11. - Naivní divadlo - POHÁDKA O RAŠKOVI - vybíráme 60 Kč
Učivo - listopad
Čj - hláskosloví, slovní přízvuk, procvičování učiva 2. třídy
- vyjmenovaná slova po B a L
M - násobení a dělení číslem 9, procvičování násobení a dělení č. 0 - 9
- početní operace se závorkou
- hodiny, určování času
- geometrie - bod, úsečka, rýsování a měření úseček, shodnost úseček
PR - Naše vlast
- Lidé a čas - Orientace v čase, Jak žili lidé dříve
- Věci a činnosti kolem nás - Lidská činnost a tvořivost
ŘÍJEN
3. 10. - přednáška pro rodiče ,,Nebezpečí kyberprostoru", 16:30 - 17:30, jídelna školy
10. 10. - orientační běh pro 1. stupeň, 8:00 - 12:30, sportovní oblečení, svačina, pití, batůžek, pláštěnka
15. 10. - zapojení do projektu ,,HRDÁ ŠKOLA" - připojíme se k Suit up dni - přijďte do školy společensky oblečeni,
užijeme si noblesní vystupování s gentlemanskámi gesty nová zpráva
18. 10. - vánoční fotografování pro zájemce, děti dostaly nabídku sestav focení
28. 10. - státní svátek
29. - 30. 10. - podzimní prázdniny
31. 10. - 1. 11. - ředitelské volno
7. října
10. 10. - Orientační běh - info
Sejdeme se ve třídě. Do batůžku: pláštěnku, svačinu, pití, psací potřeby, 2 jízdenky či lítačku (jízdenky nepotřebují - Pepa, Saša, Šimon, Tóňa, Kiki, Nasťa, Eli, Terka, Zuzka, Danča, Vojta, Vinca - mají u mě ze 2. třídy, Nelinka jen 1 jízdenku). Vhodné sportovní oblečení a obutí.
Při nepříznivém počasí zůstáváme ve škole. Učení si necháme ve středu ve škole. Návrat dle rozvrhu.
Děti dnes dostaly info s návratkou, prosím přinést zpět vyplněné a podepsané.
Učivo - říjen
Čj - Nauka o slově, význam slov
M - Násobení a dělení číslem 7,8
Pr - Země, kde žijeme, Liberec, Krajina v okolí domova, Naše vlast
ZÁŘÍ
2. 9. - děti budou ve škole 1. vyuč. hodinu, nepřezouváme se
3. 9. - 4. vyuč. hodiny, končíme v 11:40, děti dostanou již rozvrh, ŽK - prosím vyplnit, obalit
4. - 6. 9. - učíme podle rozvrhu
10. 9. - třídní schůzky SRPŠ od 16:00 (budu vybírat do konce září 300 Kč - SRPŠ, 100 Kč - třídní fond) nová zpráva
25. 9. - sběr papíru
26. 9. - atletický den 1. st. - městský stadion - ,,POHYB JE NÁŠ KAMARÁD" nová zpráva
27. 9. - Naivní divadlo
Každý z dětí dostane klíček od své šatní skříňky, za který zodpovídá, ztráta klíče se platí, dětem vše vysvětlím.
Paní vychovatelku Kačku (má prvňáčky) nahradí paní vychovatelka Alenka Havelková.
3. září
Info k AJ:
Paní učitelky (A. Peřinová a D. Pokorná) prosí o zakoupení těchto sešitů na Aj.
Děti, které chodí k p. uč. Peřinové si pořídí velký nelinkovaný sešit č. 440 - není nutno kupovat, je v původní objednávce
Děti, které chodí k p. uč. Pokorné si zakoupí 1x 440 - není nutno kupovat, je v původní objednávce a 2x sešit 523 (nebo 524).
Rozdělení platí z loňského roku. Bětuška Bulušková bude chodit k p. uč. Peřinové.
Prosím vyplnit ŽK, přečíst a podepsat kritéria hodnocení a seznámit se s výňatkem ze školního řádu a také podepsat.
Postupně obalovat sešity a učebnice, které budou děti dostávat. Děti mohou nosit do školy již kufříky na Vv a cvičební úbor.
6. září
Učivo - září
Čj - procvičování učiva 2. ročníku
M - opak. učiva 2. ročníku - sčítání/odčítání do 100, násobení/dělení 0-5, násobení /dělení číslem 10
- navazujeme na učivo 2. roč., používáme PS z 2. roč., některé děti sešit neodevzdaly,
prosím přinést (event. znovu koupit nebo okopírovat zbývající stránky)
- násobení/dělení 6 - nové učivo
PR - ,,Místo, kde žíjeme" - Domov, Rodina, Škola, Naše obec/město
Matematický seminář (pro přihlášené děti) - začínáme 12. 9., od 13:15 - 14:00
16. září
Konzultační hodiny:
Po - 13:00 - 14:00 (po telefonické domluvě, event. možno domluvit i jiný termín)
19. září
Máme zamluvenou školu v přírodě 25. 5. - 29. 5. 2020, penzion Mája, Josefův Důl.
Do konce listopadu budu vybírat zálohu 1 000 Kč. Celkovou částku upřesním.
25. 9. - sběr papíru
24. září
26. 9. - Sportovní den - sportovní a pohodlné oblečení a obuv, batůžek, svačina, pití, pláštěnka
- odchod od školy v 7:45 - možno čekat před školou na hřišti
- bez učení, matematický seminář se konat bude
27. 9. - Naivní divadlo - ,,O hodině navíc aneb Poplach v hustníku"
- učíme 1. a 5.vyuč. hodinu
Naše třída v červnu 2019
PŘEJI VÁM I DĚTEM KRÁSNÉ PRÁZDNINY PLNÉ SLUNÍČKA, RADOSTI A ODPOČINKU.
TĚŠÍM SE NA SHLEDANOU V PŘÍŠTÍM ŠKOLNÍM ROCE.
DĚKUJI ZA KRÁSNÉ DÁRKY A KVĚTINY.
ROMANA LIBICHOVÁ