Projektové vyučování ....
Projektové vyučování v ZŠ U Soudu stírá hranice a „bourá“ stereotypy …
To, že projektová výuka překračuje rámec obecně platných školních stereotypů, dnes již nikdo nezpochybňuje. Denně se o tom přesvědčují i žáci se svými učiteli v ZŠ Liberec, U Soudu. Právě z těchto důvodů zde rádi experimentují s dalšími tématy, pouští se do nových projektových výzev nebo se naopak vracejí ke „starým“ nápadům, jež dále obohacují.
Jedním z nově zařazených témat je letošní projekt „Můj senior", mezi starší obohacující a nově otevřené projekty patří "Husovy stopy."
V duchu projektové výuky proběhl i únorový Den otevřených dveří, v němž jednotlivé třídy rodičům i dalším návštěvníkům představili v praxi a „jinak“ téměř celé spektrum vyučovacích předmětů, ať už se jedná o anglický jazyk metodou CLIL, fyziku formou laboratorních pokusů, rozvoj čtenářské gramotnosti v různém pojetí nebo matematických dovedností metodou pana profesora Hejného.
Vzhledem k speciálním třídám pro děti s poruchami učení ukázali žáci s jejich třídními učiteli-speciálními pedagogy v praxi i to, že SPU nejsou poruchami intelektu, že při použití individualizovaných způsobů práce a metod odlišných od obvyklé školní praxe dokážou totéž, co jejich vrstevníci v paralelních běžných třídách. Mnozí rodiče byli překvapeni, jak se pod speciálním vedením dokáží zmírnit projevy jednotlivých poruch učení již za půl roku, zejména pak začne-li se s reedukací odborně a včas (nejlépe již od druhého ročníku).
Na březen je naplánována další akce pro příznivce z řad veřejnosti navazující na tradiční projektový podvečer „S Baterkou do školy“ a podporující rozvoj čtenářské gramotnosti. Tentokrát ve spojení s celoročním projektem „Můj senior“ vzniklo téma „Hrdinové z knížek našich prarodičů“, které v průběhu dvouhodinového putování školou za jednotlivými příběhy představí prarodiče našich žáků. Těšíme se na nový rozměr spolupráce s celými rodinami. Již jsme se totiž přesvědčili (pravidelné akce pro Domov seniorů, vánoční dílny s babičkami a dědečky, besedy o historii, přednášky s pamětníky o holokaustu nebo 2. světové válce a mnohé další) o tom, jak emotivní a přínosná mohou podobná setkání být.
Rovněž v březnu začíná náš pravidelný kontakt s nastávajícími prvňáčky „Školička“, který se jako forma spolupráce s MŠ a s rodinami budoucích školáků velmi osvědčil. Předškoláci mají šanci seznámit se s novými spolužáky, s paní učitelkou, s prostředím třídy potažmo celé školy. Rodiče v komunikaci s pedagogy poznají školní režim již v předstihu, mohou si včas a bez stresu zajistit potřebné školní pomůcky a vybavení, připravit své děti na nutnou adaptaci. Každý měsíc až do konce školního roku vždy první úterý v měsíci poskytujeme dětem i jejich rodičům prostor ke sdílení, vždyť ZÁPIS do 1. třídy (čtvrtek 20. 4. 2017) a následný nástup do školy je jednou z největších událostí v životě malého předškoláka a celého jeho okolí.
V dalších měsících nás společně čeká ještě „Čarodějnický den“, „Jarmark“ a oslava MDD – zveme tímto i veřejnost.