DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ
Základní škola Liberec, U Soudu 369/8, p. o. uspořádala pro zájemce z řad rodičů
ve čtvrtek 22. března 2018 DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ
Program:
-
prezentační hodiny ve všech prostorách školy
-
vystoupení dívek 8. A – aerobik
-
„Čtenářský klub 9. B“ ve školní knihovně
-
prodejní výstava keramiky „U Janinky“ s možností relaxační kresby pro návštěvníky
-
kavárna „U Alenky“, čajovna „U Janinky“, studený bufet „U Míly“
-
tvořivé dílny pro předškoláky i školáky „U Katky“
-
v průběhu celého dne měli návštěvníci možnost využít komentovanou prohlídku školy s průvodci (žáci 9. ročníků).
-
Děkujeme všem, kteří se podíleli na programu i těm, kteří nás přišli navštívit a podpořit !
-
více fotografií naleznete ve FOTOGALERII - DOD
S BATERKOU DO ŠKOLY
Zveme děti a rodiče na akci
Do školy s baterkou
Aneb
I stromy mají svá tajemství
Přijďte v úterý 13. února v 16,30 nebo v 17,00
do školy. Čekají Vás její tajemné prostory za šera
a příběhy, které přečtou žáci naší školy.
S sebou dobrou náladu a baterku nebo lampion.
POLICIE rodičům
Ve čtvrtek 8. března 2018 pořádá ZŠ U Soudu v rámci projektu OP - VVV : "ŠSP a rozvoj ZŠ 2017-18" - CZ.02.3.88/8.0/0.0/16_022/0004393 z EF
od 16:00 do 17:00
Tématicky zaměřený workshop-přednáška pro rodiče i další přihlášené.
Téma: Hrozby kyberprostoru.
Realizuje: oddělení prevence Policie ČR.
Srdečně zveme všechny zájemce!
Soutěž v recitaci - výsledky školního kola
Ve středu 7. února proběhlo v jídelně školní kolo recitace žáků 1. stupně. Před zraky diváků předstoupilo 26 soutěžících ve 3 kategoriích. Jejich vystoupení hodnotila přísná porota. Ta po těžkém rozhodování vybrala postupující do okresního kola.
A kdo nás bude reprezentovat ve Větrníku?
Antonie Svobodová z 1. A, Mariana Svobodová a Jan Vodolan ze 3. C – 1. kategorie
Nikola Šimiliuková ze 4. B a Anna Marie Stejskalová z 5. B. – 2. kategorie
Náhradníci pro případ nemoci – Vendula Zemanová z 2. A a Anna Šemberová ze 4. A.
Odpoledne si užili účinkující, porota i diváci. Děkujeme za krásný kulturní zážitek.
ŠKOLA HROU ve školním roce 2017/18
Vážení rodiče,
rádi bychom vám opět nabídli sérii reedukačních aktivit a hrátek „ŠKOLA HROU“, která bude probíhat 1x měsíčně v sobotu v ZŠ Liberec, U Soudu 369/8, p.o., od října 2017 do května 2018. Aktivity jsou určeny žákům a žákyním druhých, třetích a čtvrtých tříd, které mají potíže se psaním, čtením a počítáním, a jejich rodičům. Můžete si se svými dětmi vyzkoušet hrátky, které vám pomohou v motivaci svých dětí k různým podpůrným cvičením pro kompenzaci percepčních a percepčně motorických obtíží.
Ukážeme vám, jak můžete jednotlivé obtíže svých dětí při čtení a psaní napravovat při domácím zácviku. Budete si vše moci vyzkoušet pod vedením pracovníků PPP a následně si vaše dítě spolu s vámi bude vypracovávat šest úkolů a vyzkouší si i jiné doplňkové aktivity. Vyplněné pracovní listy i cvičení si pak můžete odnést s sebou domů.
Jak bude akce organizovaná:
Místo: ZŠ Liberec, U Soudu 369/8, p.o
Čas: začínáme v 9:00 hodin, končíme v 11:30 hod.
Děti v doprovodu rodičů mohou přicházet průběžně do 11:00 hodin. Vstup na akci je zdarma. Na akci se nemusíte objednávat, stačí, když v sobotu společně přijdete.
ŠKOLA HROU se koná zpravidla vždy druhou sobotu v měsíci.
Termíny Školy hrou:11.listopadu 2017; 9.prosince 2017; 13.ledna 2018; 10.února 2018; 10. března 2018; 14.dubna 2018; 12.května 2018
Těšíme se na vás.
Za kolektiv pracovníků PPP Liberec PaedDr. Zdeňka Pospíšilová a Mgr. Jana Hlavová
Školní čtenářské kluby - CKP (centrum kolegiální podpory)
Vážení přátelé čtenářských klubů.
Centrum kolegiální podpory bude pokračovat ve své činnosti i ve školním roce 2024 - 25.
Setkání CKP v listopadu: čtvrtek 14.11. 2024 od 15:30.
Informační text CKP Nová škola, o.p.s. - Vytváříme společenství nad knihou
ŠKOLNÍ ROK VE ČTENÁŘSKÝCH KLUBECH
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po besedě se spisovatelkou Klárou Smolíkovou, která dětem přiblížila tvoření komiksu, si na dalším klubovém setkání vyzkoušely vytvořit svůj vlastní komiks. A to z obrázků L. Urbánka, které si vybraly, mohly k nim dokreslovat vlastní obrázky a psát texty. Každý jejich příběh musel mít začátek, prostředek a konec. Výsledné práce byly vtipné a podařené.
V březnu jsme dostali další velikou zásobu knížek pro náš čtenářský klub. Společnými silami jsme si je vybalili, olepili štítkem, ale hlavně prohlédli. Děti si hned vybraly první knihy a daly se do čtení, mnohé z nich si hned odnesly domů. Máme malého rekordmana, náš Pavlík si během dvou dnů vypůjčil a přečetl 4 knihy!!!
Na jednom z klubů proběhla dílna čtení, po níž dostaly děti za úkol navrhnout tričko pro svoji postavu. Návrh měl zachytit, co postava prožívala, jak se cítila, co je pro ni důležité. Práce se dětem líbila, musely se zamyslet nad svojí postavou. Někdo měl návrh jednoduchý, někdo se snažil být hodně přesný a podrobný.
Na konci 1. pololetí jsme všem našim klubovým členům předali certifikát čtenáře. Mohl si přečíst, jak si v klubu vede, jak pracuje, co už dokázal, v čem se zlepšil.
Další fotodokumentaci naleznete v naší fotogalerii - zde.
- Rozvíjet čtenářství můžeme jen u dětí, které poznaly radostný zážitek z četby.
- Každé dítě potřebuje při své čtenářské cestě průvodce.
- Čtení je potřeba věnovat čas.
- Čtenářská gramotnost je základním předpokladem školního i životního úspěchu dětí.
V naší škole se od února 2017 schází čtenářský klub otevřený přibližně 12 dětem převážně z druhého stupně, z nichž část tvoří žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Děti se ve formátu volnočasové aktivity potkávají jedenkrát týdně na dvě vyučovací hodiny. Cílem setkávání je vytváření čtenářského společenství. V centru tohoto společenství je bohatá nabídka knih a čtení. Čtenářský klub vedou dva manažeři – kmenový pedagogický pracovník školy a externista se znalostí dětské literatury a čtenářství z jiné organizace (nejčastěji z dětského oddělení veřejné knihovny).Cílem klubu je pozitivně ovlivňovat členy v jejich vztahu ke knihám a čtení, přenést kladný postoj ke čtenářství i do jejich osobního života a tím alespoň částečně kultivovat i jejich domácí prostředí. Klub je vybaven podsedáky a kusovými koberci. Ve chvílích samostatného tichého čtení odpoutání se od lavic umožní vyhledat každému žákovi pohodlnou pozici, což je jedno ze základních pravidel pro rozvoj čtenářství velmi osvědčené metody RWCT Dílna čtení.
Centrem bude ale především vybavená knihovna, pro mnoho žáků je to věc, na kterou nejsou z domova zvyklí, nepatří mezi předměty běžné, tedy ani nijak pro život důležité. Knihovna s vyrovnanými barevnými hřbety knih, kolem níž se žáci srocují, vybírají si knihy, neformálně si je doporučují, knihy vyjímají, prohlížejí a zase vrací zpět – to je ideál každého čtenářského klubu. Náplň klubu již od počátku zakládáme na třech stěžejních čtenářských aktivitách: sdílení vlastního čtenářství spolu s doporučováním si četby navzájem (zde klademe důraz na vrstevnické doporučování, které je hlavním faktorem při výběru knihy a v motivaci k četbě vůbec), půjčování knih domů – podle jasně daných pravidel, která si každá škola individuálně nastaví – a přímá práce s knihou během samotné schůzky s důrazem na samostatné čtení knih dle vlastního výběru formou dílny čtení, resp. přímá práce s knihou formou čtenářských lekcí. Ve čtenářském klubu budeme kromě pravidelné činnosti organizovat i schůzky s odlišnou náplní. Jedná se o Den otevřeného klubu, kdy jsou pozváni rodiče či spolužáci, resp. ostatní učitelé naší školy, návštěvy osobností v klubu a scénické čtení v klubu.
Čtenářský klub nemá být příjemným a inspirativním prostředím jen pro děti, nýbrž i pro paní učitelku, která jej vede. Možnost při vedení klubu spolupracovat s knihovníkem obohacuje zaběhlé postupy pedagogů o nový rozměr. Knihovníci mají větší přehled o dětské literatuře, nejsou svázáni osnovami a často se jim lépe daří vytvořit tu správnou volnočasovou atmosféru. Práce v tandemu učitel – knihovník přináší možnost osobního i profesního růstu na obou stranách. Obě vedoucí mají svoji osobní metodičku, která jim pomáhá připravovat klubový program tak, aby děti bavil, sledoval konkrétní čtenářské cíle a byl (časem) dobře využitelný i v běžné výuce. Smyslem projektu totiž není jen oněch přibližně 12 dětí docházejících do klubu, ale především postupné ovlivňování celého školního prostředí směrem k otevření se čtenářství a jeho prostoupení výukou i jiných oblastí než výhradně českého jazyka.
Klubová setkání umožňují pedagožkám vyzkoušet postupy či metody, k nimž by se v běžné výuce třeba neodhodlaly, ať z důvodu vysokého počtu dětí ve třídě, nejistoty v metodě nebo nutnosti beze zbytku splnit cíle hodiny. Čtenářský klub je kroužkem i pro paní učitelky, resp. knihovnice – když se něco nepodaří, nevadí J. Slepá cesta nebo chyba jsou příležitostí pro zlepšení. Je však nezbytné se zastavit v reflexi setkání nad tím, proč se něco nezdařilo, hledat cesty, jak to příště zkusit znovu lépe. Navazujeme na tříleté zkušenosti mimopražského projektu „Brána ke vzdělávání“ financovaného v rámci Operačního programu vzdělávání pro konkurenceschopnost. Spolu s námi taje dětského čtenářství (tentokrát však s explicitním zaměřením na děti s odlišným mateřským jazykem) prozkoumávají ve 13 čtenářských klubech 10 pražských základních škol, a to v projektu financovaném v Operačním programu Praha – pól růstu ČR.
Více informací o našem společném snažení, inspiraci i mnoho knižních anotací a lekcí využitelných ve výuce, najdete na www.ctenarskekluby.cz nebo na facebooku Školní čtenářské kluby.
Od března 2017 v souvislosti s tímto projektem na naší škole pracuje Centrum kolegiální podpory pro pedagogy.
Centra kolegiální podpory umožní průběžně přenášet zkušenosti mezi projektovými i neprojektovými pedagogy a ostatní odbornou veřejností. Myšlenky čtenářských klubů jako bezpečného prostředí pro rozvoj čtenářství dětí budeme spolu s návštěvníky CKP adaptovat pro použití v běžné výuce dalších škol, i v neformálním vzdělávání.